Talent 2-eseket vesz az Abellio Deutschland

iho/vasút   ·   2013.01.18. 09:00
400px_abellio_talent2

A Holland Vasutak (NS) Németországban is működő személyszállítási ága, az Abellio, húsz háromrészes és tizenöt ötrészes villamos szerelvényt rendelt meg a Bombardier Transportationtől. A szerződés teljes értéke 172 millió euró, megközelítőleg 50 milliárd forint. A vonatokat a kanadai gyártó Berlin mellett található, henningsdorfi üzeme készíti el.

A várhatóan ezüstszínű motorvonatok az úgynevezett STS (Saale–Thüringen–Südharz)-hálózaton, Lipcse, Erfurt, Halle és Kassel között fognak közlekedni a 2015. decemberi menetrendváltástól. Az Abellio tizenöt évre kapott engedélyt Szász-Anhalt tartomány közlekedési hatóságától a regionális vasúti szolgáltatásra – számol be a Railway Gazette. Néhány vonatot több egységgel terveznek közlekedtetni, úgy, hogy egy elágazóállomáson kapcsolják majd ketté a szerelvényt, amik utána két különböző célállomás felé mennek.

A háromrészes motorvonatok 135, az ötrészesek 225 ülőhelyet kínálnak majd az utasoknak. A mozgáskorlátozottak az ajtók nyitásakor előbukkanó rámpa segítségével könnyen felszállhatnak a 600 milliméter padlómagasságú vonatokra. Számos hely lesz elkülönítve a kerékpárosok számára is. A Németországban megszokott módon az Abellio Talent 2-esein is lesz jegyautomata.

A tervezett ezüstszínű festés elegáns kinézetet kölcsönöz az Abellio Talent 2-eseinek<br>(grafika: Bombardier Transportation)

Az Abellio Rail szolgáltatásait az STS-hálózaton kívül igénybe lehet venni Észak-Rajna-Vesztfália és a Ruhr-vidék számos regionális vonalán is, ahol az utasok a Stadler FLIRT-szerelvényein, valamint az Alstom Coradia LINT ikermotorkocsijain utazhatnak.

Az International Railway Journal arról ír, hogy a Bombardier jelenleg még a DB Regio Talent 2-eseit gyártja, miután lezárult a több éven át húzódó típusengedélyeztetési vita a német Szövetségi Vasúti Hatósággal, az EBA-val. A gyártó még a 2008-as Innotranson mutatta be a motorvonatcsalád DB Regiónak szánt változatát, azonban csak 2011-ben tudta megszerezni rá a végleges közlekedési engedélyt. Ennek ellenére a típusengedélyt még nem terjesztették ki egész Németország területére.

Kapcsolódó hírek