Teherforgalom a 100a-n

iho/vasút   ·   2012.07.19. 11:00
00

A Prvá Slovenská Železnicna (PSŽ) gyakran választja Párkányból Magyarország keleti fele, és Románia felé tartó tehervonatai számára a Körvasút helyett a rákosrendezői deltavágányt és a ceglédi (100a) vonal belső szakaszát.

CFR Mărfă festés, de a gép jelenleg a PSŽ vonatait húzza<br>(fotók: Janka Bence)

Amikor Rákosrendező pályaudvar még teljes kapacitással üzemelt (azaz rendezett), a rövidebb úton, Cegléden át is gyakran továbbítottak elegyeket, nem is beszélve a tolatós tehervonatokról. A pályaudvar bazárásától a PSZ Magyarországra érkezéséig eltelt bő évtized azonban nem kényeztette el a tehervonatra vágyó vasútbarátokat. Azóta láthattunk 363-as Persinggel vontatott gabonavonatot, maratoni hosszúságú szénvonatokat Laminátkával, sőt, az eredeti CFR festését megtartó Ázeával is.

A vonat valóban maratoni hosszúságú volt

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elmarad Romániában a dízelreneszánsz

iho/vasút   ·   2025.10.03. 09:00

A CFR Călători hónapok óta nem fizette ki a villamos üzemű járművei által elhasznált vontatási áram díját, ezért a vasúti áramszolgáltató Electrificare CFR úgy döntött: október 7-étől nem engedi közlekedni a villamosmozdonyokat és -motorvonatokat. A vasúttársaság végül kegyelmet kapott.

Vasút Nagyvasút

Október 13-ával leáll a nagykereki vonal!

Károly Szabolcs   ·   2025.10.01. 09:35

Debrecen egyik legfontosabb elővárosi mellékvonalán már egy ideje részben buszok viszik az utasokat és a pálya állapota járműhiány miatt. A vonal a leendő akkumulátorgyár és a reptér futópályájának meghosszabbításának útjában áll. Van visszút?