A nagy Nohabos Lgs-szállítás

Arnold Balázs   ·   2014.04.06. 21:15
nohab_kicsi

Ahhoz képest, hogy az M61-es sorozatot selejtezték és kivonták a forgalomból, a mai napig hat gép dolgozik a húszból. A tízes egy alapítvány tulajdona, a tizenhetest a pályások használják a mérővonat továbbítására, míg a maradék négy (két bordó, csíkos: az egyes és a húszas; és két narancssárga: a hatos és a tizenkilences) a MÁV-Nosztalgia Kft. kötelékében van. A csíkos gépekkel főleg külön-, élmény- és nosztalgiavonatok élén lehet találkozni, míg a narancssárga mozdonyok főleg bérmunkát végeznek. Pályaépítő szerelvényeket, anyagvonatokat mozgatnak az országban.

A hét közepén az M61 006 kapott feladatot: Vácról a debreceni járműjavítóba vitt öt Lgs-kocsit, néhányat pedig elhozott onnan. A tehervonat sajnos többórás késéssel közlekedett, így sem a visszaúton, sem a Füstibe hazatérő gépről nem lehetett értékelhető felvételt készíteni.

Püspökladány és Kaba között halad a tehervonat<br>(fotó: Arnold Balázs)

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.