A nagy Nohabos Lgs-szállítás

Arnold Balázs   ·   2014.04.06. 21:15
nohab_kicsi

Ahhoz képest, hogy az M61-es sorozatot selejtezték és kivonták a forgalomból, a mai napig hat gép dolgozik a húszból. A tízes egy alapítvány tulajdona, a tizenhetest a pályások használják a mérővonat továbbítására, míg a maradék négy (két bordó, csíkos: az egyes és a húszas; és két narancssárga: a hatos és a tizenkilences) a MÁV-Nosztalgia Kft. kötelékében van. A csíkos gépekkel főleg külön-, élmény- és nosztalgiavonatok élén lehet találkozni, míg a narancssárga mozdonyok főleg bérmunkát végeznek. Pályaépítő szerelvényeket, anyagvonatokat mozgatnak az országban.

A hét közepén az M61 006 kapott feladatot: Vácról a debreceni járműjavítóba vitt öt Lgs-kocsit, néhányat pedig elhozott onnan. A tehervonat sajnos többórás késéssel közlekedett, így sem a visszaúton, sem a Füstibe hazatérő gépről nem lehetett értékelhető felvételt készíteni.

Püspökladány és Kaba között halad a tehervonat<br>(fotó: Arnold Balázs)

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

Elhárulhatnak az akadályok az uniós hosszútehervonat-projekt megvalósulása elől

iho/vasút   ·   2024.03.05. 12:00

Az Európai Parlament TRAN bizottsága egyhangúan jóváhagyta az uniós vasúti infrastruktúra kapacitásának optimalizálását sürgető javaslatot. A terv több árut juttat a vonatokra – ez a Green Deal kulcsfontosságú eleme – a kiterhelt vasúthálózaton jelentkező problémák felszámolásának és a tehervonatok útvonalának szisztematikusabb tervezésének az igényével. A helyzet azonban ennél jóval bonyolultabb.