Teljesen kaotikus a vasúti közlekedés

iho/vasút   ·   2012.02.07. 11:00
400

Nagyon nehezen bírja a MÁV-csoport a harcot a téllel, elsősorban a váltók válnak használhatatlanná a jégtől, fagytól, és főleg a széltől, amely befújja a szerkezetbe a havat. Sőt, a Keletiben az egyik váltó a vonatoktól lehulló hó miatt vált használhatatlanná. De síntörés is előfordult.

Működő váltófűtés Kőbánya-Kispest állomáson. Jól látható, hogy a váltó alkatrészein elolvad a folyamatosan eső hó<br>(fotók: Vörös Attila)

A Budapest-Pusztaszabolcs-Pécs-vonalon reggel szintén a váltókkal gyűlt meg a baj, itt voltak a legnagyobb késések, de ezek a délelőtt második felére mérséklődtek. A vonatokat térképen megjelenítő vonatinfó honlapon az ország mindegyik táján előfodultak zöld (pontos), sárga és piros pontok, ez utóbbi jel az egy óránál is nagyobb késések jele. Fél tizenegy körül többfelé 120 perc fölötti késések is akadtak. Tizenegyre már egyértelműen a Dunáltúlon lett a legrosszabb a helyzet, ám ez nem vonatkozik az 1-es, hegyeshalmi vonalra.

A MÁV kommunikációja és a tömegtájékoztatás csak nagy késleltetéssel, pontatlanul közvetíti, tudja közvetíteni az aktuális helyzetet, a korábbi tapasztalatokkal szemben reggel több vonalon a valósnál nagyobb késéseket jelentettek.

Páva intercity érkezik Kőbánya-Kispestre. Az időjárás a körícéket sem kíméli

Szerencsére azonban a MÁV-Trakció és a MÁV-Start fejlesztéseinek következtében világszínvonalú információs források állnak rendelkezésünkre. Ezért azt ajánljuk olvasóinknak, hogy az interneten tájékozódjanak. Mind az internetes menetrend az egyes vonatoknál, mind a már emléített térkép gyakorlatilag azonnali adatokat közöl a késésekről, hiszen mobilhálózaton érkeznek a gps-alapú adatok.

Közben elindultak a hóekés menetek is. A 165-ös Szergej hajnal óta dolgozik Székesfehérvár és Sárbogárd között, kora délután pedig a 235-ös Szergej indul Dombóvárról pályát tisztítani Bátaszékre, majd onnan a 46-os vonalon Sárbogárdra. Dombóváron egy pécsi remot Dácsiát is felszerelnek hóekével, a tervek szerint ez a gép éjjel a 35-ös számú Kaposvár–Siófok vonalon fog dolgozni. Információink szerint a hóekés Szergejek közül még a 272-es dolgozik Záhony, a 116-os pedig Nagykanizsa környékén, a többi (így Ferencvárosban a 265-ös és a 230-as vagy Kiskunhalason a 057-es) egyelőre nem mozog.

Kapcsolódó hírek