Tíz év után visszatért az első hazai magánvasúti Traxx
Az Eurocom magán-vasúttársaság a kétezres évek közepén rendkívüli lendülettel ment neki a hazai vasúti áruszállításnak, két, teljesen új gyártású Traxx F140 AC2-es gépet is vásároltak a Bombardiertől. A gyártó, hogy a magyar piacon sikerrel vesse meg a lábát, a gyártási sorban jelentősen előrehozta a 481 001-es mozdony átadását, 2007 végén már itthon volta gép, dolgozni pedig 2008 januárjában kezdett el. Nem sokkal később a 002-es társa is követte. Jellemzően salak-, kő-, sódervonatokat húztak a magánvasúti Traxxok, mígnem a vasúttársaság 2010 tavaszán csődeljárás alá került.
A két Traxxot az AWT üzemeltette egy ideig, de 2011. augusztus 31-én lejárt a bérleti szerződésük, a mozdonyokra pedig végül a Railpool csapott le. A Traxxok Németországba kerültek, az eurocomos flottaszínt saját matricázásra cserélték. Az elmúlt évtizedben számos vasúttársaságnál megfordultak az ex-eurocomos gépek, az újabb csavarra pedig 2021. szeptemberéig kellett várni. Tizedikén indult el hosszú kihagyás után újabb első hazai útjára a 481 001-es gép, azaz railpoolos pályaszámán a 185 716-os Traxx egy Hegyeshalomnál belépő és Tiszaújvárosba tartó tartályvonattal. Ezúttal a Retrack magánvasút hajtja a mozdonyt, lássuk minél többször dolgozni!
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!