Torpedók a harcias 737-esről
Október 13-án a Patuxent River légibázisról indult gép fedélzetéről egy 324 mm-es Mark 54 könnyű hibrid torpedót indítottak el az Atlanti-óceán tesztelésre kijelölt területén. A T-3 jelű tesztrepülőgép 500 láb (150 méter) magasságban repült, amikor a fedélzeti harcászati rendszeren keresztül irányítva elindult a fegyver. Az Mk54-es rendben elvált a fegyvertartóról, s a tervezett módon, a meghatározott szögben csapódott az óceánba. Mivel a terveknek megfelelően működött a rendszer, így folytatódhat az Mk54-esek tesztelése, melynek során a fegyver és a repülőgép harcászati rendszerének integrációját, a megfelelő pontosságot, a torpedó viselkedését vizsgálják különböző körülmények és repülési profilok esetén.
Érdekesség, hogy a teszt egyik résztvevője sem minősül „nulláról fejlesztett” eszköznek. Maga a repülőgép a Boeing jól ismert Boeing 737-800-as utasszállító gépének megerősített és komoly korrózióvédelemmel ellátott törzsére és a 737-900-as változat szárnyszerkezetére (a szárnyvégen a megszokott, felfelé álló „fülek” helyett a 787-esen már megszokott „blendend” megoldással) alapul. A haditengerészeti köntösbe bújtatott repülőgép az 1962. óta használt Lockheed P-3 Orion-családot váltja fel (mely szintén polgári eredetű, az L-188 Electra utasszállító az alany) az Egyesült Államok haditengerészeti légiflottájánál. A Poseidon a General Electrics CFM56-7B nagy kétáramúságú gázturbinájával repül. A gép fegyverzetét a törzsben kialakított és a szárnyak alatt lévő fegyvertartókra lehet helyezni. A repülőgép alkalmas a vízfelszíni és a tenger alatti célok felkutatására, követésére és megsemmisítésére. Ehhez mélységi bombákat, irányított torpedókat, illetve AGM-84H SLAM-ER nagy hatótávolságú támadó rakétákat használhat – ez utóbbit akár szárazföldi célok ellen is. A repülőgépből első exportsikerként India rendelt meg 12 gépet, P-8I jelzéssel.
A Mark 54-es torpedó pedig nem más, mint a Mark 50-es kereső- és robbanófeje a Mark 46-os meghajtórendszere elé illesztve.