Tovább csúszik a holland NH90-program

iho/repülés   ·   2011.10.24. 17:42

A Defensie Helikopter Commando, azaz a holland helikopterekért felelős parancsnokság értékelése szerint a vártnál rosszabbul teljesítenek a már leszállított, eleve csökkentett képességekkel ellátott NH90-esek. A négy géppel az időarányosan betervezett óráknak csak a felét sikerült lerepülni. A gépek leginkább a karbantartási problémák, illetve a pótalkatrészek hiánya miatt maradnak a földön. Így a szükséges kiképzési idő meghosszabbítása miatt most újabb hat hónappal kell eltolni az NH90NFH helikopterek harckésszé nyilvánítását és használatát. Jó hír, hogy kutató-mentő feladatok kiképzésével és a megfelelő módszerek, eljárások tesztelésével, véglegesítésével csaknem készen vannak már.

Modern, de problémás az NH90NFH <br>(fotó: nosint.blogspot.com)

Zajlik a hagyományos, hajófedélzeti üzemeltetés tesztelése is: a hagyományos haditengerészeti feladatokat (hajó- és tengeralattjáró-felderítés, kutató-mentő feladatok, szállítás) októberben a HNLMS Rotterdam (L800) partraszállító hajó fedélzetéről, éjjellátó szemüvegekkel is gyakorolták. A friss elképzelések szerint a helikopterek 2012-től láthatnak el szárazföldi bázisú kutató-mentő feladatokat, míg a hajófedélzeti üzemeltetést csak 2012 végén kezdik meg.

Gond van a helikopter fedélzetére szerelt radarrendszerrel is: a Thales ENR radar nem képes az ígért teljesítményre, ha kis méretű objektumok követéséről van szó, hullámzó tengeren.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.