Új Siemens poggyászkezelő Los Angelesben

iho   ·   2015.01.23. 16:43
A rendszert, amelynek a Los Angeles (LAX) repülőtér T1 terminálján kell működnie, a Southwest Airlines rendelte meg. A projekt a kimenő poggyászok teljesen új adatfelvételező és -átvilágító (screening) rendszerének layoutjára, engineeringjére, szerelésére, üzembe állítására és integrálására, valamint a bejövő poggyászok új csomagkezelő rendszerére terjed ki. A bővítési és átépítési műveletek végrehajtása az üzem folyamatos működése mellett történik, lezárásuk  2018 nyarára van kitűzve.

„Ez a megrendelés nagy siker a Siemens számára, mivel az USA repülőgéppiaca a legnagyobb a világon” – mondta Michael Reichle, a Siemens Logistics and Airport Solutions CEO-ja.

„A Siemenst azért választottuk erre a projektre, mert annak előkészítő fázisa során meggyőzően bizonyította számunkra, hogy mély hozzáértéssel rendelkezik a repülőtéri logisztikában, és sikeresen hajtott végre számos projektet az USA-ban és világszerte” — tájékoztatott  Don Ostler, a Southwest Airlines szenior projektmenedzsere.

Az 508 millió USD nagyságú projektnek, melynek célja a korai nyolcvanas években épült LAX 1-es terminál modernizálása, része a Siemensszel kötött szerződés. A Southwest Airlines az egyetlen légitársaság, amely ezt a terminált használja. Az átépítés kiterjed a terminál bejáratának áthelyezésére, új biztonság-ellenőrzésre, új és kibővített éttermekre, a bejárati zónára és a csomagkiadásra, valamint az utasok számára új beszállóhidakra.

A LAX utasforgalma a hatodik legnagyobb a világon, és a harmadik az USA-ban. 2013-ban több mint 7,4 millió utasával (ami több mint 11 %-nak felel meg) a Southwest Airlines a negyedik legnagyobb volt a LAX-on repülő légitársaságok között. Flottája több mint 700 repülőgép, amelyek világszerte 70 célállomáson szállnak le és föl. A Siemensszel már több projektben működött együtt. Ezek között az egyik legutóbbi a Las Vegas McCarran nemzetközi repülőtér T1/NOD5-ös csomópontjának csomagválogató rendszere volt, amelyet 2009-ben helyeztek üzembe.

A projekt néhány technikai részlete: több mint 1460 méternyi szállítószalag, több mint 300 energia-hatékony hajtás, 5 vertikális válogatóegység, 6 nagysebességű csomageltérítő, inline átvilágító 4 Morpho Detection CTX 9800 géppel.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.