Új vagy nem új Bombardier: van más trend is, mint a heringesdoboz!
A United Airlines a kibocsájtó légitársasága a kanadai gyártó CRJ550-esének, ami azt sugallja, mintha a népszerű regionális utasszállító új variánsáról lenne szó: valójában az 550-es nem más, mint a már régóta létező CRJ700-as 50 személyes kialakításban. Vagyis egy hosszabb törzsű, eredetileg hetven személyes változatot alakítanak át ötven utas számára, a regionális kategóriában szokatlan, három osztállyal.
Miközben tehát a világ légiközlekedésének túlnyomó többsége mostanság arról szól, hogyan lehet ugyanakkora gépbe több utast belezsúfolni, a United elképzelése a jelek szerint az amerikai belső járatok tapasztalatai alapján az, hogy ezeken a rövidebb repüléseken is vannak utasok, akik igénylik a kényelmesebb üléseket, a nagyobb lábteret, a náluk maradó kézipoggyászt, összefoglalva: a kellemesebb körülményeket. A Bombardier szerint a jövőben mintegy hétszáz ilyen gépet igényel az észak-amerikai piac.
A gépen tíz első osztályú ülés lesz, húsz extra lábtérrel kialakított és húsz „sima” economy férőhely. Az első ilyen kialakítású 550-es nyáron áll szolgálatba a United partner, a GoJet színeiben, az év végéig összesen 25 lesz a számuk, ezek azonban nem új gyártású példányok lesznek, hanem a GoJet meglévő CRJ700-asait alakítják át az „új” típussá.
A United, versenytársaival ellentétben, más típusain is inkább növeli a prémiumkategóriás férőhelyek mennyiségét. Az A319-eseken és 320-asokon négy-négy plusz első osztályú ülést szerelnek, a Newark-Heathrow vonalon heteken belül szolgálatba állnak az átalakított 767-esek, 46 első osztályú Polaris üléssel, 22 prémium-economy és 99 economy székkel.
Mint a Flighglobal megjegyzi, a nagy átrendeződések, egyesülések, a konszolidációs időszak lezártával a nagy észak-amerikai társaságok most már a termékeik minőségével igyekeznek versenyezni a piacon.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!