Új vezetők a vasútnál
A leendő holding létrehozását előkészítve a MÁV-Start Zrt. részleges tulajdonosi jogggyakorlást kap a MÁV-Trakció Zrt., a MÁV-Gépészet Zrt. és a MÁV-Vagon Kft. felett. Az elsődleges cél a hatékony személyszállítási értéklánc létrehozása – lényegében, hogy az utasforgalomért felelős céghez zökkenőmentesen juthasson vonógép, személykocsi, és a fővizsgák koordinálása is megfelelő legyen. 2011 végéig több területen kell elvégezni a technológiai folyamatok vizsgálatát és racionalizálását: többek közt a belső elszámolási árak, a járműpark kihasználtsága, a folyamatok párhuzamosságának megszüntetése szorul felülvizsgálatra.
Szarvas Ferenc vezérigazgató november 4-i személyi döntéseinek értelmében a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója november 7-től Kővári Zsolt, szintén ettől a naptól a MÁV-Trakció Zrt. vezérigazgatója Rácz Imre, december 1-jétől a MÁV-Gépészet vezérigazgatója Csépke András lesz. A leváltott vezérigazgatók közül dr. Márkus Imre várhatóan az elnök-vezérigazgatói kabinet tanácsadója lesz, Zaránd György előreláthatólag a MÁV-Start Zrt.-nél kap állást. Monszpart Zsolt, a MÁV-Start Zrt. volt vezérigazgatója a felajánlott új feladatkört nem fogadta el.
Koncz Zoltán, a MÁV Zrt. Beruházási és Szolgáltató Egység igazgatója november 7-től általános vezérigazgató-helyettesi posztot kap a MÁV Zrt.-nél, fő feladata a pályavasúti üzletág megkezdett racionalizálásának folytatása lesz.
Szarvas Ferenc a személycseréktől elsősorban évi mintegy hárommilliárd forint megtakarítását várja.