Új vonat, új menetrend Esztergom felé

iho   ·   2018.04.10. 11:15
80_pvvvflirt

A MÁV közleményét mutatjuk, annyit változtatva, hogy a zónázó kifejezést mindenhol gyorsítottra írtuk át, hiszen ezek nem szinonimák. A 2-esen gyorsított járatok lesznek. Lássuk!

A pályafelújításnak és villamosításnak köszönhetően április 9-étől elektromos Flirt szerelvények közlekednek a Budapest–Esztergom vonal teljes szakaszán a dízel motorvonatok helyett. Az első nap tapasztalatai kedvezőek, az utasok örülnek a modern járműveknek. A jelenlegi menetrend várhatóan május 20-áig marad érvényben, akkortól viszont 62 perc alatt el lehet jutni Budapestről Esztergomba a gyorsított vonatokkal.

A tervek szerint a Budapest–Esztergom vonalon, május 20-ától a Flirt motorvonatok jobb menetdinamikáját kihasználó  menetrendet vezet be a MÁV-Start: a gyorsított személyvonatok esetében 62 percre csökken a menetidő, amely a felújítás előtt 88 perc volt a Nyugati pályaudvar és Esztergom közötti távon. Munkanapokon óránként fog közlekedni két gyorsított vonatpár eltérő megállási renddel Budapest-Nyugati és Esztergom között. Szintén munkanapokon Angyalföld–Piliscsaba állomások között minden állomáson és megállóhelyen megállva óránként egy vonatpár közlekedik, mellyel Piliscsabáig 38 perc alatt lehet majd eljutni. A Budapestről 6:51-től 20:51-ig közlekedő gyorsított vonatoktól a piliscsabai személyvonatokra csatlakozást biztosít a vasúttársaság Angyalföldön, minden órában – hat perces átszállási idővel. Hajnalban, késő este és hétvégén pedig minden állomáson és megállóhelyen megálló vonatok közlekednek majd Budapest-Nyugati és Esztergom között.

Az első napon suhan egy Flirt Esztergomból Budapest felé Piliscsévnél (fotó: Vörös Attila)

Április 9-étől csak két kora reggeli – a Nyugati pályaudvarról 4:20-kor és az Esztergomból 5:59-kor induló – vonat marad továbbra is Desiro-szerelvény. Az esztergomi vonalon eddig közlekedő Desirók jelentős része hétfőtől átkerült a Budapest–Lajosmizse vasútvonalra, kiváltva a mozdonyok által vontatott hagyományos kocsikból álló szerelvényeket. A dízel motorvonatok kisebbik hányada pedig a Budapest–Székesfehérvár–Tapolca vasútvonalon szállít utasokat április 13-ától. Ez mindkét vonal esetén a szolgáltatási színvonal emelkedését eredményezi.

Az esztergomi vonalon utazók is jelentős színvonaljavulást tapasztalhatnak, ugyanis a népszerű és modern Flirt motorvonatok akadálymentesítettek, 211 ülőhellyel rendelkeznek, a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató-rendszerrel, légkondicionált, tágas, kerekes székek és kerékpárok szállítására is alkalmas utasterekkel, mozgáskorlátozottak által is könnyedén használható mosdóval, Wifivel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal rendelkeznek. Az is előnyt jelent, hogy az olcsóbb villamos áramnak és a fékezési energia visszatáplálásának köszönhetően éves szinten mintegy 260 milliót forinttal csökken a vasúttársaság energiafelhasználása az esztergomi vonalon, a Desiro motorvonatokra számított gázolajkiadáshoz viszonyítva.

Az esztergomi vonalra beszerzett Flirt-flotta egységei eddig a Budapest–Cegléd–Szolnok és a Budapest–Vác vasútvonalakon jártak. Ezeken a vonalakon továbbra is rendszeresen közlekednek Flirt motorvonatok, de az utasok átmenetileg hagyományos, mozdonyból és kocsikból összeállított szerelvényekkel is utaznak, a már megrendelt tizenegy emeletes KISS motorvonat 2019-es forgalomba állásáig.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek