Újabb mérnöki szak indulhat a Szolnoki Főiskolán

MTI/iho   ·   2015.03.24. 20:12

Az új szak indításával a mérnökhiányt kívánják orvosolni a megyeszékhelyen. A főiskola rektora az MTI-nek elmondta: az új típusú szakot, amelyen villamos- vagy mechatronikai mérnököket oktatnának, a főiskola saját képzési rendszerén belül vagy más felsőoktatási intézmény kihelyezett tagozataként tervezik létrehozni. A szükséges szakembergárda képzésére nappali és levelező tagozatot is indítanának a Szolnoki Főiskolán, évfolyamonként összesen ötven-száz hallgatónak.

– Ha lenne elég szakember, az ipari parkban a termelésen kívül a termékfejlesztés fejlődhetne – tette hozzá. Túróczi Imre kitért arra: a műszaki menedzser szak keretében jelenleg kötöttpályás mérnököket képeznek nappali és levező tagozaton. Dunai Zoltán az MTI-nek azt mondta: öt-hat év múlva saját igényeik szerint képzett vasúti szakirányú végzettséggel rendelkező gépész-és villamosmérnököket szeretnének foglalkoztatni, ehhez keresnek partnereket, mint amilyen a Szolnoki Főiskola.

A Stadler Rail Csoport országigazgatója megemlítette, hogy négy-öt mérnököt tudnak majd alkalmazni 2019–2020-tól. A Stadler Rail Csoport jelenleg mintegy ötszázhúsz embert foglalkoztat Magyarországon, közülük négyszáznyolcvanat Szolnokon, harmincötöt Pusztaszabolcson, ötöt pedig Budapesten.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az Erdélybe induló Történelmi Székely Gyors zarándokvonatra és az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!