Egyetértés egy újabb közlekedési folyosóról
A korridor a spanyolországi Almeirából indul, majd Madridon, Barcelonán, Lyonon, Torinón, Trieszten, Lujbljanán és Budapesten keresztülvezetve Záhonynál lépi át az ukrán határt. Spanyolország, Franciaország, Olaszország, Szlovénia és Magyarország szaktárcáinak képviselői – hazánk nevében Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára – egyetértettek abban, hogy a folyosó előreláthatólag 2013 novemberében léphet működésbe. Ez elsősorban azt jelenti, hogy a tehervonatok számára megadott, határokon átnyúló menetvonalak a kiadástól számított két hónapon belül nem vonhatók vissza, forgalmi akadály esetén ezek a szerelvények a személyvonatokkal megegyező prioritást kapnak, és a menetvonalakat egyetlen kapacitáselosztó központtól lehet igényelni.
A tanácskozáson szó volt még az uniós vasúti átjárhatósággal kapcsolatos irányelv módosításáról, amely a vasúti járművekkel és a jelző- és biztosítóberendezésekkel kapcsolatos hatásköröket vonna el a nemzeti közlekedési hatóságoktól. Az engedélyezési és tanúsítási feladatokat elsősorban az Európai Vasúti Ügynökség venné át. Ezt a módosítást számos uniós tagállam, köztük Magyarország is kaorainak és indokolatlannak tartaná.