Újabb Talgók Amerikában

iho   ·   2013.08.12. 14:00
400px_talgo_oregon

Az első „Series 8”-as szerelvényt a napokban mutatták be hivatalosan az Oregon államban található Eugene-ben. A spanyol járművek nem számítanak ismeretlennek a nyugati-parti államban, mivel az Amtrak már használ öt Talgo-vonatot Cascades elnevezésű távolsági intercity-szolgáltatásához, ami az egyesült államokbeli Eugene-t, Portlandet és Seattle-t kapcsolja össze a kanadai Vancouverrel. Az irányonként 751 kilométeres útvonalon közlekedő öt szerelvényből három Washington állam közlekedési minisztériumának tulajdonában áll, kettő az Amtraké. A két új vonatnak köszönhetően az Amtrak a jövőben is képes lesz kiszolgálni a Cascades-vonatok egyre növekvő utasmennyiségét.

Az újabb Talgo-szerelvényekkel növelni lehet a Cascades-vonatok számát<br>(fotó: Oregon Department of Transportation)

Az International Railway Journal arról ír, hogy az összesen 38,4 millió dollárba kerülő két vonatot Oregon állam közlekedési minisztériuma még 2010-ben rendelte meg a Talgótól. A szerelvényeknek eredetileg 2012 őszén kellett volna forgalomba állniuk, azonban mivel Wisconsin állam visszamondta saját megrendelését, a futópróbák, az engedélyeztetés és a szállítás is késést szenvedett. A tartalék alkatrészek, a tanácsadói szolgáltatások, a járműtesztek és a vonatok vezeték nélküli internettel (wi-fi) történő ellátása további hat millió dollárt kóstált. A költségeket az Egyesült Államok 2009-ben jóváhagyott helyreállítási törvénye által biztosított pénzalap finanszírozza. Az úgynevezett „Buy America” (azaz körülbelül „vásárolj amerikait”) rendelkezés értelmében a vonatok részegységeit Wisconsin államban, a spanyol gyártó amerikai bázisán gyártották le. A minisztérium vezetője elmondta, nagy csapatmunkát igényelt saját, amerikai gyártmányú vonataik létrehozása.

A Mount Bachelor és Mount Jefferson névre keresztelt, tizenhárom kocsis szerelvények 286 ülőhelyet kínálnak az utasoknak. Található rajtuk üzleti osztály, bisztró- és étkezőkocsi, sőt kerékpártároló szakasz is. A egyik végén vezérlőkocsis kialakítású két szerelvényt már meglévő mozdonyok fogják húzni-tolni. Az Amtrak a szerelvények segítségével 2017-től napi két járattal növelheti a Portland és Seattle közötti járatmennyiséget – számol be a Railway Gazette.

Kapcsolódó hírek