Vadonatúj vasúti vezérlőket fejlesztett a Siemens

iho/vasút   ·   2016.07.09. 16:15
sievasvez0

A friss termékskála tartalmazza a Siplus extreme Rail S7-1500 és S7-1200 továbbfejlesztett és alap vezérlőket, valamint az ET 200SP elosztott vezérlő modulokat, továbbá a kezelői vezérléshez és felügyelethez használt Siplus HMI KP300 vasúti alappanelt.

A berendezések rendelkeznek a szükséges, minden részletre kiterjedő tanúsítványokkal és vasúti jóváhagyásokkal (EN 15121, 45545, 50124, 50125 és 50155), és használhatók akár a vonaton, akár a pálya mentén az összes vasúti alkalmazást lefedő automatizálási feladatoknál. A tipikus alkalmazások közé tartoznak a vonatok fűtő, szellőztető és klímavezérlő (HVC) rendszerei, a jelzőrendszerek, a peronkapuk ajtóműködtető rendszerei, vagy a homokszóró rendszerek és a telephelyek világító rendszerei. A Siplus extreme vasúti berendezések hálózata a jelenlegi Siplus S7-200 és -300 technológiát váltja fel.

(illusztráció: Siemens)

Az új Siplus extreme vasúti berendezések konfigurálásához és üzembe helyezéséhez a felhasználók a teljesen integrált automatizálási portál (TIA Portal) elnevezésű mérnöki fejlesztő környezetet vehetik igénybe, akárcsak a standard Simatic vezérlők esetében. A szabványosított működési filozófia, a portál adattárolási képességei és a praktikus eljáráskönyvtár koncepciók globális jellegű funkciókkal támogatják a felhasználót. Ennek az összehangolt rendszernek a használatával, ahol a TIA Portál keretében megtaláljuk az új Siplus extreme vasúti berendezéseket, a Profinet alapú kommunikációt és a tervezési eszközöket, könnyen és gyorsan lehet hatékony automatizálási megoldásokat kialakítani vasúti alkalmazásokhoz.

Az új Siplus extreme vasúti berendezéseket már kezdettől fogva szélsőséges környezeti feltételekre tervezték és tesztelték, ideértve a páratartalmat (nedvességet), a korrozív gázokat, a sópermetet, a port és az elektromágneses interferenciát. A tervezés során arra is ügyeltek, hogy a vasúti alkalmazások olyan szigorúbb követelményeit is kielégítsék, amik például a vonaton történő „mobil” használattal kapcsolatosak. A mérések között szerepelt a felhasznált anyagok viselkedése és mellékhatásai tűz esetén és az elektronikai eszközök speciális alakkövető bevonata az EN 50155 szabványnak megfelelően. A szabványban specifikált hőmérsékleti osztályok a termék szerint változnak: TX esetén mínusz 40 és plusz 85, míg T1-nél mínusz 25 és plusz 70 Celsius fok között kell garantálni a működést. Szállítás előtt minden Siplus extreme vasúti terméknél elvégzik a szabványban megkövetelt szigetelés-vizsgálatot, hogy biztosítsák a szükséges átütési szilárdságot.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Részleges államosítás a brit vasúton

iho/vasút   ·   2021.07.27. 15:00

Az új szervezet feladata lesz a pályavasút működtetése, a pálya tulajdonosi jogainak gyakorlása és karbantartása mellett a hálózat fejlesztése, a menetrend egyeztetése, a viteldíjak meghatározása és beszedése is.