Végre tényleg megnyílik az új katari reptér!

iho   ·   2014.04.17. 17:43
cim2

Doha új szuper-repülőtere a jelek szerint április 30-án megnyílik végre. Amint arról az iho/repülés is többször beszámolt, Katar új óriási légikikötőjének átadása – más reptérberuházásokhoz, például Berlin-Brandenburghoz hasonlóan – éveket csúszott. Eredetileg 2010-ben kellett volna átadni, a legutóbbi részleges indulást órákkal a tervezett megnyitás előtt fújták le.

Mindeközben a régi reptér kapacitásának már erősen a csúcsán jár. Nem egyszerűen a zsúfoltság és az utashidak hiánya a gond, hanem az, hogy a Qatar Airways a mostani reptéren nem tudja megoldani az általa vásárolt kétszintes óriások, az A380-asok kiszolgálását.

A friss Google Earth felvételen balra a régi, jobbra az új reptér: először csak a tengerhez közel eső pálya lesz aktív

A Flightglobal mostani jelentése szerint megjelent a NOTAM azt közli a repülőszemélyzetekkel, hogy a Hamad International április 30-án, magyar idő szerint hajnalban (04:00UTC) megkezdi működését. A megnyitás hírét mind a Qatar Airways, mind a katari polgári légihatóság szóvivője megerősítette.

Ugyanakkor a NOTAM jelzi azt is, hogy ez az átadás is részleges lesz, ugyanis a két pálya közül csak az egyik használható. A repülőszemélyzetek figyelmét az értesítés külön felhívja arra, hogy ne keverjék össze a pályákat, és csakis az aktív (a parthoz közelebbi) 16L/34R pályát használják, a 34-es balpálya zárva van.

Az első tíz légitársaság között nincs ott maga a Qatar sem

Más információk, például a Doha News tudósítása szerint ez még csak a „soft opening” lesz, vagyis részleges megnyitás, amelynek során először nem is a nagy légitársaságok költöznek át a régi reptérről, hanem főként diszkont cégek fogják „beüzemelni” az új repteret, nyilván azért, hogy az esetleges kezdeti zavaroknak ne legyen túlságosan komoly hatásuk a forgalmában.

Az indító légitársaságok: a Biman Bangladesh Airlines, a Fly Dubai, az Air Arabia, az Iran Air, az Air India Express, a Yemenia Yemen Airlines, a Pakistan International Airlines, a Nepal Airlines, a Syrian Airlines és a Pegasus Airlines. Valószínű tehát, hogy a Budapestről induló Qatar-járatok is egyelőre még a régi reptéren landolnak.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.