Versengenek a gőzösök
Megszokott műsorrend változott meg az idén, a XI. Gőzmozdony Nagydíjon. Az eddigi rendszerben első nap a nagygőzösök (helyesebb kifejezés lenne ide a szerkocsis), második nap a kicsik (azaz a szertartályosok) vetélkedtek, ugyanazokban az ügyességi és gyorsasági versenyszámokban. A második nap így mindig kevesebb látogatót vonzott, az „óriások” érdekesebbnek tűntek a „törpéknél”. Ebben az évben kevesebb csapat (nem jöttek a magyar géppel versengő angolok és finnek) és sajnos kevesebb mozdony is érkezett. Magyar gőzmozdonyok közül felfűtve egyedül a Déli Vasút 109,109-esét láthattuk, a Zólyomban nagy sikerrel szerepelt BHÉV 27-es, a 242-es és a 328-as csak „szobor” minőségében állt a körfűtőháznál, 424-eseknek pedig híre-hamva sem volt. Az osztrákok három (mindegyik Déli Vasút eredetű), a németek és a szlovákok egy-egy géppel érkeztek. Mint írtuk, a versenyszámok sem a hagyományos rendben zajlottak, párba állítva egy-egy gép (és személyzete) oldottak meg ugyan ügyességi feladatokat (angol posta, sörmenet), a látványos gyorsulási verseny sem maradt el, de vasárnap még folytatódik a küzdelem, így a végeredményig is kell még egyet aludnunk. Az étkezőkocsik fesztiváljának viszont megvan a végső eredményhirdetése: a három Mitropa-kocsival érkezett németek „taroltak”, de díj nélkül senki sem maradt. A mozdonyszépe-választás is germán győzelmet hozott: a 03-as vitte el (jogosan) a koszorút.