Vészfékező elektronika a Mackekben

B. Cs.   ·   2012.11.01. 07:30
mack_camion_pinnacle_daycab_3k

Az óriási amerikai piacon lassabban érnek be a fejlesztések, mint Európában. A Mack még csak mostantól kínálja a ráfutásos balesetek elkerülésére fejlesztett, az adaptív sebességtartóval együttműködő vészfékező rendszert, ami az európai nehéz-teherautók többségében nem újdonság. Az autópályák biztonságát fokozó technika nem a Mack saját fejlesztése, a Bendix Wigman rendszerét vette át a gyártó – olvasható a Mack honlapján.

Kezdetben a Pinnacle később a többi modell is megkapja<br />(fotó: Mack)

A teherautó orrában elhelyezett radar pásztázza a jármű előtti területet, és ha valami akadályt észlel, hangjelzéssel figyelmeztet, és azonnal működésbe hozza a kamion fékrendszerét. Az elektronikus szem már 10 mérföld/óra fölött működésbe lép, így lényegében a sofőr és rakománya nemcsak az autópályán áll a rendszer védelme alatt. A segédeszköz mostantól extra felszerelésként kérhető majd a Mack Pinnacle modelljeihez.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.