Visszajár a repülőjegy ára bankkártyás vásárlás esetén
Azok az ügyfelek, akik bankkártyájukkal vásároltak jegyet a Malév saját járatára, a hatályos bankkártyás szabályoknak megfelelően a repülőjegy teljes árát visszakaphatják. A bankok elsőként azon ügyfelek bankkártyás kártalanítási eljárását tudják elindítani, akiknek repülőjegye a reklamáció benyújtásának időpontjában már lejárt - közölte kedden a Magyar Bankszövetség.
Az érintettek kártyakibocsátó bankjukhoz fordulhatnak a jegy árának visszatérítéséért. A bankszövetség bankkártya munkacsoportja azt javasolja, hogy az ügyfelek vegyék fel a kapcsolatot bankjuk ügyfélszolgálatával, és pontosan informálódjanak a szükséges dokumentumokról. Alapesetben az elektronikus repülőjegyre, számlára, az utazás részleteinek leírására, esetleges levelezésre és reklamációs nyomtatvány kitöltésére van szükség.
A közlemény szerint azon utasok esetében, akik későbbi időpontra váltott jeggyel rendelkeznek, a visszatérítési folyamatot a bankok még nem tudják elindítani, mivel a Malév jogi helyzete és kártérítési folyamata részleteiben nem tisztázott. A bankszövetség megkezdte a tárgyalásokat a Malév képviselőivel, hogy megteremtődjön a kártalanítási eljárás megindításához szükséges jogi helyzet.
A szervezet szerint a banki ügyfélszolgálatok felkészültek a kártalanítási kérések, panaszok regisztrációjára, és segítik a bankkártyás ügyfeleket a folyamat végigvitelében. A bankszövetség azt kérte tagbankjaitól, hogy egyértelmű helyzet esetén a lehető leggyorsabban járjanak el az ügyfelek kártalanítása során.