Vivát, KLM! – 85 éve landoltak először Magyarországon

iho   ·   2014.09.12. 18:15
KLM_85_3cim

Nem mindennapi látvány volt a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren az az 1975-ös évi, KLM retró járat, amelyik szeptember 12-én, vízsugaras köszöntés, és hatalmas sajtóérdeklődés mellett landolt. A KLM1975 abból az ünnepi alkalomból érkezett, hogy a holland királyi légitársaság felségjele alatt 85 éve közlekednek gépek Budapest és Amszterdam között.

(forrás: KLM)

Magyarország és Hollandia évszázadokra visszanyúló, eredményes kétoldalú kapcsolatát hangsúlyozta Őexcellenciája Gajus Scheltema, Hollandia magyarországi nagykövete.

– Hollandia stabil, megbízható befektető Magyarországon, több ezer magyar embernek adunk munkát. Magyarország turisztikai kínálatának bővülésével ugyanakkor folyamatosan növekszik a Budapesten regisztrált holland turisták vendégéjszakájának száma, és ebben a KLM társaságnak kiemelt szerepe van. Nélkülük, az általuk nyújtott sokrétű szolgáltatások elengedhetetlenek a további építkezésben – fogalmazott a nagykövet.

Catering

A World Business Class utasai egy speciális háromfogásos menüt élvezhetnek, amelyet minden évben egy világhírű holland sztárszakács állít össze. Az európai Business Class utasok hideg és meleg, vagy három fogásos menü közül választhatnak.
Minden, minimum két óráig tartó úton az utasok jellegzetes holland „stroopkoek” kekszet kapnak.
Az alkoholos italok többségét ingyen szolgálják fel minden utasnak.
2011 szeptemberében vezették be az „á la carte” menü kínálatot.
A KLM a különleges igényekre is fel van készülve, mint például gyerekmenü, vegetáriánus ételek, speciális orvosi diéta, de a vallási szokásokat is figyelembe veszik. Minden étellel kapcsolatos kérést az indulás előtt 24–36 órával kell jelezni.

1940., Budaörs: a KLM Douglas DC-2-es repülőgépe (fotó: Fortepan)

– 85 év – ez egy különleges mérföldkő minden légitársaság életében. Büszkék vagyunk, hogy a KLM azon kevesek közé tartozik, amelyek elmondhatják magukról, hogy közel 100 éve, megszakítás nélkül, ugyanazon a név alatt működnek, ismertek és elismertek. A 85 év azt is bizonyítja, hogy Magyarország mennyire fontos piac számunkra regionális, és nemzetközi szempontból is. Büszkék vagyunk arra, hogy járatainkon folyamatosan növekszik az utasforgalom, nekik rendkívüli kedvezményekkel, minőségi szolgáltatásaink bővítésével kedveskedünk. Jelenleg is zajlik nagyszabású őszi kampányunk, a magyar utazók által kedvelt desztinációkra nyújtunk foglalási lehetőséget. Álom desztinációk – álomáron csak két hétig, jelen esetben szeptember 18-áig, és örömmel tapasztaljuk, milyen nagy az érdeklődés a promóció iránt, milyen sokan döntenek ismét a KLM mellett – mondta Olivier Hours, az Air France–KLM regionális vezérigazgatója.

Dror Harel, a KLM és az Air France magyarországi ügyvezető igazgatója a fejlesztések, az innováció fontosságát hangsúlyozta. – Az Air France–KLM-csoportnak mindig is fontos volt, hogy egységesen, az utasok igényeit a legmagasabb színvonalon szolgálja ki. Idén áprilisra a KLM teljes 747-es flottáján megújult a business osztály. Jelenleg a Boeingek fedélzetén zajlik a felújítás. Nemcsak a dizájn, a berendezés és a kárpitok újultak meg, hanem vízszintesre dönthető ülések is ki lettek építve, az üzleti utazók kényelmének és privát szférájának biztosítása a fő irányelv. Az Air France 500 millió eurót fektet be, hogy fokozatosan, kezdetben tizenkilenc kiválasztott Boeing 777-300ER típusú nagyteljesítményű utasszállítóján kivitelezze legújabb első osztályát. Az Air France La Premiere kabinjai olyan magas színvonalat képviselnek, amelyek a világon egyediek.

Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy a KLM volt az első nyugati légitársaság, amelyik menetrendszerű járatokat indított Budapest és Amszterdam között 1957-ben, Douglas DC-6 és Lockheed Electra típusú gépekkel: – A KLM jelenleg is az egyik legfontosabb partnerünk, magas színvonalú szolgáltatásokat kínál minden utasnak. A légitársaság által biztosított járatok nemcsak Budapestet és Amszterdamot kötik össze, hanem a KLM globális hálózatának köszönhetően kedvező csatlakozási lehetőségeket is kínál minden Budapestről induló utasnak.

Stílusosan, az alkalomhoz illően, az ünnepi torta egy jellegzetes holland fapapucs alakú, trüffel ízesítésű volt.

Fedélzeti szórakozás/Közösségi Média

2013. május 29-én indult meg a fedélzeti wifi tesztüzeme a KLM flotta két gépén.

Húszezer láb utazómagasság elérése után csatlakozhatnak az utasok a készülékeikkel, így az interkontinentális járatokon sem maradnak le a világ történéseiről – noha különféle újságok és magazinok és több ezer óra tévéműsor is folyamatosan rendelkezésükre áll a KLM kínálatában.

A Facebook, a Twitter és a VKontakte után a KLM a világon az első légitársaság, amelyik jelen van a LinkedInen, 24/7 órás ügyfélszolgálatot biztosít.

A KLM-nek több mint 10 millió rajongója és követője van a közösségi médiában, a KLM-et több mint 35 ezerszer említik hetente a közösségi oldalakon, az ügyfelek tíz különböző nyelven fordulhatnak a légitársasághoz: német, angol, holland, spanyol, portugál, olasz, francia, norvég, orosz és japán.

KLM mérföldkövek

 

  • A holland KLM légitársaság (teljes nevén Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V. – jelentése: Holland Királyi Légitársaság) világszerte kilencven desztinációra szállít utasokat és rakományt. Ez a legrégibb légitársaság, amely máig eredeti nevén működik.
  • A KLM-et Albert Plesman alapította 1919-ben. Vilma királynő 1919. szeptember 12-én engedélyezte a „királyi” szó használatát az akkor még nem is létező társaságnak, mert az alapítás hivatalosan csak október 7-én valósult meg.
  • A szimbolikus KLM alaplogót 1919-ben tervezte Dirk Roosenburg – a korona a KLM „királyi” minősítését jelzi. A KLM központja a hollandiai Amstelveenben van – egy 6,5 hektáros terület, a Schiphol repülőtér mellett. A központot 1968 és 1970 között építették fel.
  • A KLM-gépeken a jellegzetes logózás/külalak többszörös módosítás után, 2002 óta van érvényben.
  • Az első KLM-járat 1920. május 17-én repült át a londoni Croydon repülőtérről Amszterdamba, fedélzetén két brit újságíróval és számos újsággal. Az első járat, egy De Havilland DH-16 típusú gép 1920. május 17-én szállt le Schiphol repülőterén, az akkoriban szédületesnek számító, 150 kilométer/óra sebességgel repült és a maximális felszállási súlya 1765 kilogramm volt.
  • A holland királyi légitársaság 1921-ben kezdte meg a menetrendszerinti közlekedést.
  • Ma már szigorúan tilos bármilyen fegyver felvitele a polgári repülőgépekre, de ez nem volt mindig így. Az 50-es évek végén a KLM Amszterdam–Tokió járata a sarkkörön és Alaszkán át tette meg útját, és a pilóták kötelező tartozékaként vadászpuskákat vittek a fedélzeten: arra az esetre, ha a sarkkörön kényszerleszállást kell végrehajtani, akkor legyen mivel védekezni a jegesmedvék ellen.
  • 2003. szeptember 30-án az Air France és a KLM bejelentette társulási szándékát – a párizsi Charles de Gaulle és az amszterdami Schiphol repülőtereket jelölték meg, mint gócpontokat.
  • 2004 februárjában jóváhagyták a tervet, 2004. május 5-én meg is valósult, ezzel létrejött a világ legnagyobb légitársasága.
  • A KLM 2004 szeptemberében csatlakozott a SkyTeamhez.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.