Vonattal Thaiföldről Kambodzsába

iho/vasút   ·   2019.04.23. 21:05

A vasúti határátmenetet április 22-én, ünnepélyes keretek között adták át a forgalomnak a kambodzsai és a thai miniszterelnök jelenlétében, noha a határon fekvő Poipet városa és a thai vasúthálózat Aranyaphrathet állomása közötti hat kilométeres szakasz újjáépítésével már tavaly elkészültek. Az eseményen aláírták a nemzetközi vasúti szolgáltatások működését szabályozó megállapodást is, melynek értelmében a nemzetközi személyszállítást a thai vasút négyrészes, 320 fő kapacitású, Hitachi gyártmányú dízel motorvonatával fogják lebonyolítani. A motorvonatot a kambodzsai szakaszon a Kambodzsai Királyi Vasút mozdonyvezetői fogják vezetni, akik a közelmúltban részesültek az ehhez szükséges oktatásban.

A thai vasút négyrészes dízelmotorvonatával fogják a forgalmat fenntartani

A két ország közötti vasúti közlekedés 1942-ben indult meg, ám alig harmincévnyi működés után, a kambodzsai-vietnámi háború alatt súlyos károk érték a vonalat, melynek következtében a thai határ és Sisophon közötti 48 kilométeres szakaszon 1973-ban megszűnt a közlekedés. A Kambodzsai Királyság 2009-ben kezdte el újjáépíteni az ország vasúthálózatát, az elmúlt tíz évben több mint kétszáz kilométernyi pályán indult újra a vasúti közlekedés, tudósított a Railway Gazette.

A vasút újjáépítésének fázisai Kambodzsában

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!

Vasút Nagyvasút

Betoltak vele

iho.hu   ·   2025.04.17. 20:00

Látványos szakaszához érkezett a vasúti infrastruktúra fejlesztése Budapesten: a Szerémi út és az 1-es villamosvonal felett épülő új vasúti híd 250 tonnás acélszerkezetének fokozatosan juttatják végleges helyére – a hídelem a tervek szerint az esti órákban elfoglalja pozícióját.