Vonzóbbá tennék a tömegközlekedést

MTI   ·   2012.10.15. 17:41

A vonalhálózat megváltoztatását, új menetrendi struktúra bevezetését tervezi Pécsen 2013 első negyedévében a Tüke Busz Zrt. A vállalat ezt annak érdekében szeretné elérni, hogy a helyi közlekedéshez többen válasszák a cég autóbuszjáratait.

Árki Sándor, a vállalat vezérigazgatója hétfőn a baranyai megyeszékhelyen tartott sajtótájékoztatón elmondta: a változás lényege, hogy az utazóközönség közlekedését a lehető legkevesebb átszállással biztosítsák a különböző városrészek, peremkerületek és a belváros között.

Hozzátette: az önkormányzati tulajdonú társaság a Pécs és Térsége Közösségi Közlekedéséért Egyesület segítéségével végzi a tervező munkát, amelyhez a lakossági javaslatokat is várja.

Pék Patrik, a Pécs és Térsége Közösségi Közlekedéséért Egyesület menetrendi és vonalhálózati referense hangsúlyozta: mindez nem járna sem többletköltséggel, sem a járatszám csökkentésével, az emberek azonban magasabb színvonalú szolgáltatást kaphatnának.

Árki Sándor ismertette, a baranyai megyeszékhelyen naponta mintegy 3100 járat szállítja az utasokat. A helyi tömegközlekedés fizetőutas-forgalma folyamatosan csökken: amíg 2002-ben 89,7 millió, addig tavaly már csak 53 millió volt.

A vezérigazgató kitért arra, hogy a Tüke Busz 161 járművel végzi a személyszállítást, a járművek átlagéletkora 14,8 év. A legrégibb Ikarusok 22-23 évesek, de a legújabb Mercedesek is 9 éve futnak Pécsen. Mivel a gazdaságos működtetéshez 8-8,5 év az optimális átlagéletkor, szükség lenne új autóbuszok beszerzésére, amit a város tervbe is vett, de forrása még nem volt rá.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Kilencvenéves a moszkvai metró

iho/vasút   ·   2025.05.10. 12:00

Az első, 11,2 kilométer hosszú vonalat 1935. május 19-én nyitották meg tizenhárom állomással. Akkor naponta 177 ezer utas használta, a mára tizenhat vonalból álló hálózatot napjainkban már 8,2 millióan veszik igénybe.