A marketing tölcsér szerepe
A weboldalra érkező érdeklődők nem feltétlenül fognak azonnal vásárolni. A konverziók számának növeléséhez funnelre, más néven marketing tölcsérre van szükség, amelynek köszönhetően fokozatosan el lehet érni, hogy az érdeklődőből vásárló legyen.
A marketing tölcsér egy olyan utat jelent, amelyet az érdeklődő a márkával való első találkozásától egészen a vásárlásig bejár. Nemcsak azt lehet elérni vele, hogy a felhasználó vevővé váljon, hanem a visszatérések aránya is növelhető a segítségével. Ráadásul pontosan nyomon lehet követni, hogy az érdeklődők milyen szinteken léptek ki és be. A megtervezéséhez érdemes igénybe venni a social media tanácsadás lehetőségét.
A tudatosítási szakasz
A funnel négy fázisra osztható. A tölcsér tetején a tudatosítási, a közepén a megfontolási, a legalján pedig a vásárlási szakasz helyezkedik el. Végül pedig az ügyfélmegtartás fázisa következik a sorban.
A tudatosítási szakaszban arra kell törekedni, hogy a lehető legtöbb embert tereljük a weboldalra. Itt még nem érdemes közölni az értékesítési szándékot. Egyelőre csak megoldást kell nyújtani a célközönség problémájára, és meg kell ismertetni a márkát. Az emberek megszólítására használhatóak a közösségi média felületei. Javasolt ezen a ponton ingyenesen letölthető tartalmat adni, például egy e-bookot. Célszerű feliratkozással kombinálni, hiszen így növelhető az e-mail lista.
A megfontolási és a vásárlási szakasz
A tudatosítási fázist követi a megfontolási szakasz. Ezen a ponton az emberek már aktívan érdeklődnek a márka iránt, és már felmerült valószínűleg bennük a vásárlás gondolata. Ekkor kell meggyőzni őket, amelyhez érdemes bevetni az e-mail marketinget. Célszerű felvázolni számukra a különböző ajánlatokat, és sikersztorikat mesélni.
A vásárlási szakaszban az emberek már jól ismerik a márkát, illetve a termék vagy a szolgáltatás előnyeit. Ezen a ponton kell eldönteniük, hogy szeretnének-e vásárolni. Javasolt ebben a fázisban sales hívásokat intézni, így az értékesítő azonnal tud az érdeklődők kérdéseire válaszolni. Továbbá ezen a ponton érdemes tenni egy utolsó, visszautasíthatatlan ajánlatot.
Az ügyfélmegtartás szakasza
A marketing tölcsér utolsó fázisa az ügyfélmegtartás. Ez azt jelenti, hogy nem szabad elengedni a vevő kezét a vásárlást követően sem, hanem el kell érni, hogy újra vásároljon. Javasolt leveleket küldeni az aktuális kedvezményekről, valamint a vevők hűségét kuponokkal jutalmazni. Mindemellett célszerű extraként olyan szolgáltatást biztosítani az ügyfelek számára, amelyet a versenytársak nem nyújtanak.
Érdemes kiszervezni a feladatokat a Follow Marketing ügynökség számára. Megtervezik az értékesítési folyamatokat, kialakítják a hirdetési és kommunikációs stratégiát, és hirdetésekkel megsokszorozzák a bevételt.
(x)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!