Látványos és hatékony: miért éri meg óriásplakátot használni?

iho.hu   ·   2025.06.11. 17:30
_plakatnyomda.hu_

A digitális korszakban is megmaradtak azok az eszközök, amelyek képesek valódi és fizikai jelenlétet teremteni marketing szempontból. Hiába a rengeteg online hirdetés, sok mindent jobb megoldás offline népszerűsíteni.

Erre remek megoldást jelentenek az óriásplakátok, amelyek olyan reklámfelületek, amelyek figyelemfelkeltőek és rendkívül meggyőzőek is lehetnek a célközönség számára. Bár kétség sem férhet hozzá, hogy az online marketing egyre elterjedtebb, a kültéri hirdetések, különösen a látványos plakátok még mindig fontos szereplői lehetnek a kommunikációnak. Egy jól elhelyezett és pozicionált óriásplakát, értékes lehet a márka szempontjából.

Mi is az óriásplakát pontosan?

A Plakát Nyomda óriásplakátjai nem mások, mint nagy méretű, kültéren elhelyezett reklámfelületek, amelyek elsősorban forgalmas útvonalak mentén, autópályák mellett, városi csomópontokban vagy sűrűn látogatott helyekre kerülnek ki.

A méretükből adódóan kiválóan alkalmasak arra, hogy látványos képekkel és rövid, de mégis ütős üzenetekkel ragadjuk meg az emberek figyelmét. Ideális eszköz olyan termékek reklámozására, olyan márkák népszerűsítésére, amiknek nem csak az interneten van helyük.

A cél tehát az, hogy alig néhány pillanat alatt adjunk át jól megfogalmazott, vizuálisan erős üzenetet, még akkor is, ha az egyén csak elhalad a plakát mellett, de nem áll meg olvasgatni azt. 

Miért jó ezeket használni?

Az óriásplakát hatalmas előnye, hogy fizikailag is jelen van, tehát nem tudjuk csak úgy átlépni vagy figyelmen kívül hagyni, esetleg átpörgetni az online térben. Egy jó helyen lévő plakátot naponta akár több ezer ember is lát anélkül, hogy tudatosan keresnék azt. A jelenlét passzív, ennek ellenére állandó, ami segíthet abban, hogy az üzenet tényleg beleégjen az emberek emlékezetébe.

Nem beszélve arról, hogy ezeket a kommunikációs eszközöket nem lehet kikapcsolni, átugrani, nincsen rajtuk hirdetésblokkoló sem. Ellentétben a digitális hirdetésekkel, amelyeket már egész könnyen ki lehet kerülni, ha akarjuk.

A folyamatos láthatóság már önmagában is egy pozitívum, hiszen ez a fajta folyamatos láthatóság segíthet abban, hogy az érdeklődők komolyan vegyék az üzenetet, megbízhatóbbnak tartsák a márkát.

De ami még fontos lehet, hogy amennyiben egy vállalkozás kültéri hirdetést engedhet meg magának, az már önmagában is jó jel, hiszen mindez stabilitást és komolyságot sugall. Ez szintén lényeges tényező bizalomépítés szempontjából.

Mindenhez tökéletes: a helyi kampányok segítője

Aki kifejezetten egy adott régió vagy városrész elérésére fókuszál, annak az óriásplakát rendkívül kecsegtető választás lehet. Segít ugyanis abban, hogy a kommunikációnkat pontosan ott jelenítsük meg azt, ahol a célcsoport nap mint nap megfordul.

Akár városközpontról, akár bevásárlónegyedről, akár egy forgalmasabb csomópontról van szó, az óriásplakát sok helyen segítheti a kampányunkat. Ez a fajta célzott elhelyezés pedig tovább növelheti a reklám hatékonyságát, miközben csökkenti a felesleges szórást.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek