Megfelelő értékesítési stratégia nélkül nincs kiemelkedő eredmény
Az üzleti életben a kitűzött célok elérése, a cég stabilitásának megőrzése, valamint a fluktuáció csökkentése állandó kihívást jelent. Ahhoz, hogy minden megfelelően haladjon, elérjük azokat az eredményeket, amiket szeretnénk, a megfelelő értékesítési stratégia elkészítése elengedhetetlen.
Mikor van szükség a stratégia kidolgozására?
Tulajdonképpen minden vállalkozásnak kell stratégia mérettől függetlenül. Mikro-, kis és közepes vállalatoknak egyaránt szükségük van rá. Ahol pedig úgy érzik, hogy forgalomtól függetlenül külső segítség kell a kidolgozáshoz, működéshez, ahhoz is meg lehet találni a megfelelő szolgáltatást.
A stratégiakészítés a Thalassys segítségével is megtörténhet, ahol hatalmas tapasztalat áll rendelkezésre. Persze gyakran felmerül a kérdés, hogy mégis mikor kell külső szakembert igénybe venni ahhoz, hogy elkészüljön az ideális terv.
Egyértelmű jel az, ha nem jönnek az eredmények, a forgalom, a bevétel stagnált az elmúlt 3-5 évben annak ellenére, hogy mindent megtettünk a növekedés érdekében. Ha sok a belső probléma, a stressz, vagy a vezetőség, a tulajdonos elégedetlen, akkor is minél hamarabb külső szakemberhez kell fordulni.
A nagyobb fluktuáció is intő jel lehet. A stratégia ugyanis egy komplex dolog, de általánosságban értékesítési stratégiáról beszélünk, amibe a marketing is beletartozik. A vállalati stratégia ettől már egy magasabb szintű tervezést valósít meg. Ez tartalmazza a munkaerő-gazdálkodást, a fejlesztéseket és minden mást, ami a vállalat működéséhez elengedhetetlen.
Értékesítési stratégia nélkül valójában csak sodródunk az árral, a legtöbb változásra csak reagálni tudunk, nem kontrolláljuk a saját működésünket, nincs a kezünkben a gyeplő. El kell fogadni, hogy a körülmények mindig nagyobb befolyással lesznek ránk, mint mi azokra.
Egy alkotói folyamatról beszélünk
A stratégia elkészítéséhez csapatban kell dolgozni. Több lépést is végre kell hajtani. Az első a cég átvilágítása, hogy megteremtsük az alapot, amiből kiindulunk. A felmérés eredményét meg kell beszélni, hogy mindenkinek érhetőek legyen a kapott adatok.
Ezt követően lehet elkészíteni a stratégiát, amiben meghatározzuk a célokat, körülményeket, erőforrásokat, lehetőségeket, konkrét lépéseket, valamint a visszamérési pontokat is. Ezután kezdődhet a megvalósítás, majd a visszamérésről sem szabad megfeledkezni, hogy megbizonyosodjunk arról, minden a terv szerint halad-e.
Egy komplett szolgáltatást kapunk
Ha külső szakemberrel együttműködve alakítjuk ki a stratégiát, akkor a cégátvilágítás és a tervezés mellett abban is segítséget kapunk, hogy a komplett terv be legyen mutatva a cég munkavállalóinak. Támogatást kapunk megakadások esetén is, valamint az egész stratégia teljesülése ellenőrizve lesz. A stratégia revíziójára jellemzően évente van szükség.
(x)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!