A kibocsátó társaság nem veszi át második Superjetjét

iho/repülés   ·   2012.07.13. 08:00
417_cim

Az örmény légitársaság visszautasította második Szuhoj Superjet utasszálíltójának átvételét. Mint ismeretes, ez a légitársaság kapta meg az új orosz regionális utasszállító legelső példányát még tavaly áprilisban, a megrendelés két gépre szólt és tovább két gépre volt az Armaviának opciós lekötése.

A második gépet idén július második felében kellett volna átvennie a légitársaságnak, hogy erre miért nem hajlandó, azt a kiadott közlemény nem részletezi.

Az örmények első gépe: vajon miért nem kell a második?

Mint arról beszámoltunk, egyelőre az Armavia mellett csak az orosz nemzeti légitársaság, az Aeroflot repüli a típust, ennek a flottájához már nyolc gép tartozik. Orosz sajtójelentések szerint azonban közülök csak négyet tud rendszerint útvonalra indítani a légitársaság, különféle technikai hibák miatt.

Nemrég, a típus üzemeltetésének első évét értékelve, a Szuhoj vezetői erős javulást ígértek a karbantartási rendszerben és általában a gép megbízhatóságában, az orosz lapok azonban úgy tudják, hogy az állandó meghibásodás miatt a Szuhojok jóval kevesebbet repültek, mint ahogy tervezték az első tizenkét hónapra.

Hajtóműproblémák vagy inkább a kondirendszer makacskodik? A kettő persze összefüghet...

A Superjet International a gondok jelentős részét műszeproblémákkal magyarázza, vagyis hogy nem tényleges hibákról, hanem téves jelzésekről van szó. A gyártó szerint a legtöbb tecnikai probléma a kondicionáló rendszerben keletkezik, miközben más források szerint elsősorban a szintén új hajtóművek okoznak sűrűn gépkieséseket.

A problémák és a májusi indonéziai baleset ellenére továbbra is van megrendelő: a mexikói Interjet az eddig lekötött húszhoz még öt példányt tett hozzá, az első gép leszállítása augusztusban várható, és Farnboroughban azt remélik, hogy a kiállított Aeroflot-gép mellé ez az első mexikói példány is csatlakozik majd a statikus kiállításon.

Kapcsolódó hírek