A külcsín új
Mintegy tizenötmilliárdba került, ebben csupán az utaskényelmi felújítás van benne – a hajtás változatlan maradt. Elkészült tehát a felújítandó MXa HÉV-szerelvények prototípusa.
Amit elsőre észrevesz az utas: a színe. A méregzöld helyett ismét retró-fűzöldben pompázik a felújított szerelvény, belül azonban valódi elővárosi vasúti szerelvénnyel találkozhat a felszálló. Ne feledjük: a kezdetek kezdetén inkább hasonlított a HÉV vasúthoz, mint városi szerelvényhez: dohányzó szakasz, szemétgyűjtők is voltak, a nagyvasúthoz hasonlatosan, a budapesti helyiérdekű egyéb funkcióiról: poggyászfeladás, teherszállítás nem is beszélve.
Most ismét az elővárosi vasúthoz közelítenek a trendek, a belső elrendezés megváltoztatásán kívül minden olyan igényt igyekeznek kielégíteni, ami a nagyvasút motorvonatain már megszokott: wifi, klímaberendezés, konnektor szolgálja az utaskényelmet. És ha már utas és kényelem, ne feledkezzünk meg a hagyományos kocsik egyik rákfenéjéről, a nyolcvanas évekbeli minimális átépítés dacára az álló utasoknak még mindig borzalmasan kényelmetlen elhelyezkedésű kapaszkodókról sem.
A budapesti HÉV – valljuk be – korszerűtlen járműparkjának cseréje ugyan aktuális, de a rövid távú tervekben nem szerepel, az utast viszont egyrészt elbűvölheti a megújult arculat, másrészt a jól megszokott zörgés-csattogást sem kell nélkülözniük. A prototípus elkészült, a folytatásról egyelőre csend van.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!