A legszexibb Kocúr, evör
Kocúrral erősíti flottáját a L.A.C. Holding tagja, a MÁV-REC Kft. A cég többek között iparvágányok vasúti kiszolgálását végzi saját gépekkel és gördülőállománnyal például Dunaföldváron vagy a csepeli Szabadkikötőben. A CER Kocúrjaira erősen hajazó gép (ez nem meglepő, a CER is a L.A.C. Holding tagja!) szerdán futópróbázott Komárom és Nagyszentjános között és még délután meg is érkezett a Szabadkikötőbe. Egyelőre dolgozni még nem láttuk, a REC Bobói mozognak. Illetve nem is a REC tulajdona, hanem a Triman Kft. 083-asa dolgozott az utóbbi napokban a kikötőben.
Az elmúlt években a Szabadkikötő többnyire a klasszikus ipari Bobók csörömpölésétől volt hangos, igazi, szívet melengető látvány volt, ahogy tolattak a rakodóhelyek között vagy épp a Metrans konténervonatait emelték át Soroksári út rendező állomásra. A témában készült képriportunkat ide kattintva nézheti meg, érdemes! Ha el kell engedni a Bobókat, akkor a Kocúr a következő igen hangulatos mozdony, amit el tudunk képzelni a feladatra.
Kocúrok egyébként majd egy évtizede járnak már Csepelre: elsőként a Floyd tartályvonatai élén a gyártelepre majd a PSŽ konténervonataival a kikötőbe. A rendszeres kocúrozásokon túl különböző társaságok gépei is jártak a szigeten, tavaly például a CRS 740-es mozdonya húzott néhány tartályvonatot. Lassan pedig már egy éve, hogy a Metrans átvette a hatalmat a volt csepeli gyártelepen, a cég a keletnémet kávédarálók helyett rendes mozdonyt is hozott, csak nem, de, egy Kocúrt. A kék 740-es azóta napi párszor megfordul a Metrans konténerterminálja és Soroksári út között, valamint kiszolgálja a maradék ipart Csepelen: a műtrágyarakodás és az Oiltanking Kft. tartályvonatainak továbbítása során láthatjuk dolgozni.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!