A Ryanair egymillió eurót költ reklámra
Egy hónap alatt egymillió eurót (mintegy 290 millió forintot) költ a Ryanair Magyarországon reklámra – mondta Michael Cawley, a Ryanair vezérigazgató-helyettese kedden Budapesten sajtótájékoztatón, ahol bejelentette, hogy eljárást kezdeményeznek a vetélytárs Wizz Air ellen az Európai Bizottságnál.
A Ryanair szerint a Wizz Air valódi tulajdonosa Unión kívüli állampolgár, így a vetélytársára jogosulstlsnul használja ki az uniós szabályt, hogy az Európai Unión belül az európainak minősülő légitársaságok szabadon repülhetnek bármely repülőtérre. A vezérigazgató-helyettes szerint a Wizz Air tulajdonosi piramisának csúcsán Stuart Blackburn áll Máltáról. Arra az újságírói kérdésre, hogy a 2011 áprilisa óta a Wizz Air-ben igazgatósági tag Oszkó Péter, volt pénzügyminiszter a tulajdonosi kör tagja-e, a vezérigazgató-helyettes igennel válaszolt, de a tulajdonosi összetételre vonatkozó forrását nem kívánta megnevezni.
Michael Cawley közölte, hogy 45 ezer foglalásuk érkezett az elmúlt két hétben, a Malév február 3-án történt leállását követően, és ennek alapján valószínűsítik, hogy már az első évben eléri a Ryanair magyarországi utasainak a száma a korábban bejelentett 2,4 milliót. A vezérigazgató-helyettes azt is megjegyezte, hogy a Malév kapacitásainak 95 százalékát már pótolták más légitársaságok, köztük a Ryanair.
A reklámokkal kapcsolatban a vezérigazgató-helyettes ismertette, hogy promócióra 500 ezer eurót, nyomtatott hirdetésekre 250 ezer eurót költenek. Média hirdetésekre 200 ezer eurót szánnak és 50 ezer eurót pedig online hirdetésekre fordítanak. A Ryanair a jövő héten pályázatot hirdet iskoláknak is, amelyen 100 tanuló nyerhet a Ryanairrel rövid utazást.
Michael Cawley beszámolt arról, hogy 100 Malév pilóta kapott időpontot arra, hogy technikai felkészültségét felmérjék. Lehetőségként megemlítette, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren lévő szimulátort is használják.