A Szergejdübörgés a régi

Vörös Attila   ·   2014.06.12. 20:15
400__IMG_3186__140611_Eloszallas_Dunafoldvar__M62116_CER

Dunaújvárosban naponta legalább egy, de gyakrabban két vagy akár három 628-as dízelmozdonyra is szükség van. Az egyik gép a szigetes, ez a kikötő és a vasútállomás között pendlizik szén-, érc- és késztermékrakománnyal. A szintkülönbség leküzdése miatt itt különösen szükség van a 62-es erejére, a kikötőből az emelkedőn a Szergej is csak tizenkét rakott vagont húzhat.

Szénvonat a kikötőből<br>A képre kattintva megnézheti galériánkat!<br>(fotók: Vörös Attila)

Egy másik Szergejt Dunaföldvár kiszolgálására használnak, de a papírgyári és a betonelemgyári iparvágányon is találkozhatunk vele Dunaújvárosban. A dunaföldvári bioetanolgyár töltőállomásán heti 3-4 tartályvonatot is megraknak, ezeket többnyire a CER magán-vasúttársaság közlekedteti.

Üres tartályvonattal halad a 116-os Dunaföldvárra Előszállásnál

Mostanában sokszor előfordul, hogy a Gyékényesen belépő ércvonatokat Székesfehérvártól Pusztaszabolcson át végig Szergejjel továbbítják. Június első hetében a 40-es vonalon éjjeli vágányzárak során pályafenntartást végeztek. A rostaszerelvényt és a köves kocsikat is Szergejekkel húzták. A többletmunka miatt a 145-ös Szergej érkezett segítségül Százhalombattára, majd Iváncsára, végül a szegedi gép Dunaújvárosban kötött ki. A 116-os szintén a vágányzárak miatt, egy terelt tehervonattal érkezett Rétszilas felől Pünkösd vasárnapján. Néhány napig ez a két classic Szergej látta el a dunaújvárosi feladatokat, aztán a 145-ös Seregélyesnél fekve maradt egy ércvonattal. Cikkünk megírásakor a 116-os szolgálatmentes Dunaújvárosban, a 312-es a kikötőben dolgozik, a 317-es pedig ércvonatozik.

A kikötőben éjszaka sincs megállás

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek