A Vectron Magyarországon

iho   ·   2013.06.13. 19:00
00uj

A Németországon, Ausztrián, Magyarországon át zajló tranzit teherszállítás egyre újabb mozdonyokat kíván. Egy magáncég a Siemens új Vectron mozdonyaival üzemeltetné ezt a viszonylatot, ezért stratégiai cél a típus mihamarabbi hazai engedélyeztetése – szeretnék ősztől rendszeresen járatni.

OKtatás Hegyeshalomban a megérkezés napján<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(fotók: Szécsey István/Siemens Zrt.)

A gép június 10-én,hétfőn érkezett Hegyeshalomba, ahol rádió- és MIREL-méréseket végeztek. Másnap egy fékmozdonnyal az 1-es vonal Öttevényig tartó szakaszán végzett zavartatásmérési próbákat – cikkünk megjelenéséig minden próba sikerrel zárult. A combosabb feladat június 12-én és 13-án következett: a 120-as vonal felújítás alatt álló szakaszán, Békéscsaba és Mezőtúr között nehéz tehervonattal próbázott a gép. Pénteken, 14-én gépmenetben a Budapest–Pusztaszabolcs–Sárosd szakaszon futja újabb tesztmenetét, várhatóan reggel hatkor indul Ferencvárosból.

Rádió- és MIREL-próbán a mozdony

A jelenlegi teszteléseket a Rail Cargo Hungaria segítségével végzik: a VPE-engedélyt, a próbavezetői típusengedélyt mind a tehertársaság intézte. Ezen próbák befejeztével az NKH típusvizsgálati próbaüzeme következhet a GYSEV hálózatán. Ablakos vonatokkal azonban nem láthatjuk futni az új mozdonyt: az elsődleges célja a magyarországi üzemnek a teherszállítás lesz.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

LokoPiknik a Füstiben: motorkocsikkal és Szergejekkel, köztük a felújított M62 001-gyel, ACSEV Boros Bénivel és szlovák járművekkel

iho/vasút   ·   2025.09.22. 12:00

A vasút két évszázadáról szeptember 27-én és 28-án a Magyar Vasúttörténeti Parkban megemlékező hétvége központi témája a motorkocsik világa és az idén hatvanéves Szergej dízelmozdonyok lesznek. Bemutatkozik a tompító nélküli M62 001 is, amitől biztosan dübörög majd a környék!

Vasút Nagyvasút

Folytatódik a pécsi fővonal karbantartása

MÁV/iho   ·   2025.09.19. 15:00

Szeptember 23-ától három hétig pótlóbuszok közlekednek Dombóvár, Szentlőrinc és Pécs között. A kiemelt karbantartás célja a sebességkorlátozások megszüntetése, a Budapest és Pécs közötti vonatközlekedés pontosabbá tétele.