Az Aeropark új vezetője: Somogyi-Tóth Gábor

iho   ·   2015.03.02. 17:00
cim

2015. február 23-tól új ügyvezető, Somogyi-Tóth Gábor vette át az Aeropark repülőgép-múzeumot és a repülőtér-látogatásokat üzemeltető Légiközlekedési Kulturális Központ Közhasznú Nonprofit Kft. (LKK) vezetését, adja hírül a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közlemény.

Az új ügyvezető az LKK eddigi vezetőjével, Somogyi-Tóth Dániellel közösen végzi majd a nonprofit cég üzemeltetésének és fejlesztéseinek menedzselését.

Somogyi-Tóth Gábor – vagy ahogy a repülőtéren ismerik STG – 1979-ben került Ferihegyre és különböző vezetői pozíciókban dolgozott a Budapest Airportnál, annak elődjénél, az LRI-nél, valamint a Malévnél is. Az új, főállású ügyvezető érkezésével nagy tapasztalatú szakember vezetésével folytatódik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kettes terminálja közelében található Aeropark repülőgép-múzeum megújítása és repülőtéri látogatóközpont fejlesztése a Budapest Airport Zrt.-vel együttműködésben.

Az LKK 2014. tavaszán vette át a múzeum üzemeltetését, az autóbuszos repülőtér-látogatások szervezését pedig 2013. óta végzi a cég.

Somogyi-Tóth Gábor 63 éves. Építészmérnöki diplomát 1976-ban szerzett a Budapesti Műszaki Egyetemen. 1979-ben ment először a repülőtérre dolgozni, az LRI Fejlesztéselőkészítő osztályán dolgozott a T2 létesítményfelelőseként. Az ő feladata volt a kettes terminál funkcionális meghatározása, kapacitásának méretezése, az építész és belsőépítész tervek kidolgozásának és a kivitelezés irányítása és felügyelete a megrendelő részéről.

1986 és 1988 között a Malév Forgalmi Igazgatóságán dolgozott Szolgáltatásfejlesztési csoportvezetőként. Nevéhez fűződik a frissen IATA-tag Malév földi kiszolgálási eljárásainak IATA-szabványokhoz adaptálása, valamint a vállalati arculatváltás szükségességének bemutatása a felső vezetés számára és a bevezetés előkészítése.

Repülésüzemi forgalmi tiszti szakszolgálati engedélyt szerzett. 1988 és 1991 között egyéni munkavállalási engedéllyel külföldön dolgozott: a müncheni Dorsch Consultnál volt repülőtértervező, elsősorban az új oslói repülőtér tervein dolgozott, de részt vett a müncheni Franz Josef Strauss repülőtér tervezésében is.

1992-től az LRI Forgalmi igazgatója, 1999 és 2001 között megbízott vezérigazgatója. Ő alapította meg az LRI földi kiszolgáló szervezetét, ami a mai Celebi Ground Handling elődje volt. A Budapest Airport Zrt. megalakulásától, 2002-től 2010-ig a Társaság forgalmi igazgatója, majd a Malév 2012-ben bekövetkezett csődjéig vezérigazgatói tanácsadója volt.

2012–2013-ban másfél évet töltött Dohában, ahol a német légiforgalmi irányítás, a DFS alkalmazásában az új repülőtér, a Hamad International üzembehelyezésénél volt vezető tanácsadó. A 2014-es évet a SPIE Hungaria épületüzemeltetési cég ügyvezető igazgatójaként töltötte.

A fia, Somogyi-Tóth Dániel által alapított Légiközlekedési Kulturális Központ társ-ügyvezetőjeként 2015. február 26-ától dolgozik – egy újabb katari ajánlatot utasítva vissza az Aeropark és a repülőtérlátogatások fejlesztésének kedvéért. Hobbija a fényképezés és a tánc. Katari fotóiból jelenleg kiállítás látható a Repülőtéren, a T2A és a T2B közötti összekötő folyosóban.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.