Az igazán autentikus román villamos

iho/vasút   ·   2016.05.11. 11:15
400px_autentic

A normál nyomtávú, kétrészes, egy vezetőállásos kocsi 18,6 méter hosszú, 2,4 méter széles és 3,6 méter magas. A villamos önsúlya huszonöt tonna, legnagyobb tengelynyomása pedig tíz tonna alatt marad. Teljes zsúfoltságnál is 1,25 méter per másodperc négyzet gyorsulásra képes, végsebessége hetven kilométer per óra. Normál fékezés során másfél méter per másodperc négyzettel lassít, vészfékezéskor pedig ennek majdnem kétszeresére, 2,8 méter per másodperc négyzet lassulásra képes.

Aradon kifejlesztették a kétrészes, alacsonypadlós Autentic-villamost (fotók: Railway Gazette)

A kocsi mindkét szekciója alatt, középen egy-egy 1,8 méter tengelytávú forgóváz található, hatvan centi átmérőjű kerekekkel, ennek köszönhetően a legkisebb bejárható ívsugár mindössze tizennyolc méter. A négy tengely mindegyikét egy-egy százhúsz kilowatt teljesítményű, az ICPE Saerp által gyártott aszinkron vontatómotor hajtja. A villamos képes a visszatápláló fékezésre.

Az utascserét a jármű jobb oldalán található három, egyenként 1,3 méter széles, kétszárnyú ajtó gyorsítja. A légkondicionált utastér harminckét ülő- és kilencven állóhelyet biztosít, négyzetméterenként hat fővel számolva. A teljes hosszban alacsonypadlós járművet utastájékoztató és -számláló rendszerrel is ellátták. A prototípus járművet jelenleg éjszakánként a temesvári villamosvonalakon tesztelik – adja hírül a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek