Bemutatták a MÁV-os Schliereneket
Hivatalosan is átvette a Schlierenek első, felújított adagját saját magától az állami vasúttársaság. Rengeteg nyakkendős volt a Keleti pályaudvari kormányeseményen, meg Dávid Ilona, a MÁV első embere. Őket nem fényképeztük, ellenben a kocsikat. Úgy is, ahogy eddig még soha.
Korábban már megírtuk: a MÁV-Start negyvenkilenc Schlieren személykocsit (Bmpz-l sorozat) és hat kompatibilis vezérlőkocsit (Bmpz-s sorozat) vásárolt használtan az ÖBB-től. Az ÖBB kocsijai csak 1000 V-os, 16,7 Hz-es váltóáramról működnek, így a hazai vasúthálózaton való közlekedésükhöz bele kell nyúlni Szolnokon a kocsikba. A járműjavítóban a vagonokat folyamatosan át is fényezik majd, a most futó kocsik már szép MÁV-kékek. Az „új” személykocsikat a Start Miskolc környékén állítja forgalomba.
A Schlierenek első eresztése február 15-én érkeztek meg Hegyeshalomba, másnap pedig elhúzták őket Szolnokra, ahol a honosítást elvégzik. Az első öt elkészült startos Schlieren egy hete, március 12-én futópróbázott Győr és Mosonmagyaróvár között.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az Erdélybe induló Történelmi Székely Gyors zarándokvonatra és az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!