Hatósági vizsgán az első MÁV-os Schlierenek
A hatósági vizsgamenet érdemi részét Győr és Mosonmagyaróvár közt végzik el, itt információink szerint a próbavonatot 160 plusz tíz százalék, azaz 176 kilométeres óránkénti sebességgel vontatják. Ez csak azért érdekes, mert korábban az üzemeltetési költségek csökkentése miatt a Start csak 140-es sebességre vizsgáztatta volna le a kocsikat.
Az első öt Schlieren kocsit a 005-ös, Fradi-Taurus tépi meg a bécsi fővonalon, ugyanez a mozdony hozta be egyébként őket még februárban Hegyeshalomtól Szolnokra.
Korábban írtuk: a MÁV-Start negyvenkilenc Schlieren személykocsit (Bmpz-l sorozat) és hat kompatibilis vezérlőkocsit (Bmpz-s sorozat) vásárol használtan az ÖBB-től. Az ÖBB kocsijai csak 1000 V-os, 16,7 Hz-es váltóáramról működnek, így a hazai vasúthálózaton való közlekedésükhöz bele kell nyúlni Szolnokon a kocsikba. A járműjavítóban a vagonokat folyamatosan át is fényezik majd, a most futó kocsik már szép MÁV-kékek. Az „új” személykocsikat a Start Miskolc környékén tervezi forgalomba állítani.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!