Boeing 787: gyors gyártás, nagy fogyókúra
Megvolt az első 787-es gép átadása, a nagy lélektani határt átlépve a Boeing most már elsősorban a gyártás felfutásán, illetve a súlycsökkentésen dolgozik - ez derült ki a 787-es beszállításokért felelős Boeing-vezető nyilatkozatából.
George Maffeo a Flightglobalnak nyilatkozott, szerinte 2013 végére már havi tíz készül a Dreamlinerből, a gyártás felgyorsítása pedig elsősorban a Dél-Karolinában, North Charlestonban létesített új részlegen múlik. Az első példány, amit itt szerelnek össze, az Air Indiáé lesz, a gép építése már megkezdődött, és amint megérkeznek a szükséges fődarabok, hamarosan beindul a második végszerelő vonal.
A 787-es program többévnyi késlekedése részben a beszállítói rendszer akadozásának volt köszönhető, Maffeo szerint ezeken a problémákon úrrá lettek, és a Boeing komoly erőket delegált a szállítókhoz Japántól Olaszországig, hogy elérje, ami mostanra már szerinte megvalósult, tehát hogy a partnerek "pontosan azt csinálják, amire a Boeingnek szüksége van".
A következő fontos technológia pedig a súlycsökkentés. Szinte minden új konstrukció első szériája túlsúllyal küzd, és a korábbi ígéretek ellenére ez alól a Dreamliner sem volt kivétel. Maffeo szerint a Boeing nem egyszerűen az ígért üres súly elérésére törekszik, hanem azon túl is szeretné még könnyíteni a gépet. Arról azonban nem árult el részleteket, hogy a gép mely részeit, berendezéseit késztették fogyókúrára.
Mindezek mellett megindul a tervezés végső részletes fázisa a 787-es -9-es változatán. Az első gép összeszerelése jövőre kezdődik, a tesztrepülések és a hatósági engedélyek elnyerése 2013-ra várható.