Csoda-Škodák Miskolcra
A villamostender – bár a debreceninél kevesebb fordulót ért meg – nem volt zökkenőmentes. Először 2008-ban írták ki, három sikertelen forduló után végül 2011 szeptemberében az olasz AnsaldoBreda cég villamosait hirdették győztesnek a CAF, a Ganz-Škoda és a Solaris előtt. Mindhárom alulmaradt cég megtámadta a végeredményt. Nem sokkal 2011 karácsonya után hirdették ki a fellebbezés eredményét, amely szerint a győztes a Ganz-Škoda lett. A többi pályázónál magasabb áron, de jóval alacsonyabb karbantartási költségekkel kínált jármű szinte végtelen vitákra adott okot. A győztes 25T típus ugyanis még csak a rajzasztalon létezett, Brnóban a hozzá igen hasonló T13 közlekedik.
Zdeněk Majer, a Ganz-Škoda vezérigazgatója, a Škoda Transportation alelnöke és Kriza Ákos miskolci polgármester 2012. február 15-én írták alá a 31 villamos szállításáról szóló szerződést, szinte az utolsó pillanatban. A 2013-ban lezáruló uniós költségvetési ciklus ugyanis legkésőbb 2014 év eleji szállítású villamosokra tudja a támogatást folyósítani, a korábban elnyert projektek végső lezárása legkésőbb 2015 közepéig húzódhat el. A Ganz-Škoda a két prototípus kocsi szállítását 2014 februárjára, az utolsó szerelvény megérkezését egy évvel későbbre garantálja a szerződés alapján.
A Škoda 25T típust a Prágában már futó 14T alapján fejlesztik ki, kétirányú, teljesen alacsony padlós, három forgóváza közül kettő hajtott. Legnagyobb befogadóképessége 300 utas lesz majd. Az új villamos a Prágában futó 14T-nél olcsóbb is: annak 58 millió koronás (638 millió forint) árával szemben mindössze 55 millióba kerül darabonként.