Dunakeszi: reptérnyitás októberben?

iho   ·   2013.09.29. 13:00
cim2

Októberben újra repülőtér lehet a repülőtér – legalábbis ez remélhető Dunakeszi alpolgármesterének interjúja nyomán, amit egy helyi tévének adott. Mint ismeretes, az önkormányzat nyár elején, a főszezon kezdetekor szabálytalan repülésekre hivatkozva rendelte el a reptér bezárását, a szabálytalanságokról szóló állításokat azóta az ottani két sportegyesület, a Malév és az Opitz Nándor klub cáfolta, és a hatóság sem igazolta. Időközben a városban működő civil szervezetek hangsúlyosan és nyilvánosan léptek fel az önkormányzatnak ama terve ellen, hogy sportkomplexumot telepítsen a repülőtér egy részére.

Az alpolgármester, Erdész Zoltán szerint ugyanakkor a klubok és az önkormányzat között jól haladnak a tárgyalások. A reptérnyitás feltétele, hogy a polgármesteri hivatal és a klubok üzembentartói, ezután használati szerződést kössenek. Pontosabban az önkormányzat az üzembentartói szerződést a Malév Klubbal tervezi, nem az Opitz Klubbal, amellyel perben áll: Erdész a per tárgyaként a tévéinterjúban csak a gondnoki lakás kérdését említette, míg az Opitz Klub tájékoztatóiból kiderül, hogy a fő kérdés éppenséggel a reptérhasználat, amelyre az Opitz szerint a klubnak érvényes szerződése van, és ezt a legutóbb egy bírósági ítélet is elismerte.

A polgármesteri hivatal jelenlegi álláspontja szerint, ha a megállapodás nem jön létre a Malév klubbal, akkor a reptér üzemeltetésével a tulajdonos polgármesteri hivatal a Dunakeszi Közüzemi és Komplex Vállalkozási Kft.-t bízza meg, vagyis a saját fenntartási cégét. A hír nyomán a Facebookon egy hozzászóló arra figyelmeztet, hogy mivel egy városfenntartási cég nem rendelkezik a repülőtér üzemeltetéséhez szükséges speciális szakértelemmel, egy ilyen döntés azt is kiválthatja, hogy nem az önkormányzat, hanem a hatóság tiltja meg a repülést. Dunakeszi vezetése ezt valószínűleg azzal akarja feloldani, hogy az üzemeltetés szakmai oldalát továbbra is a Malév klubra testálná.

Az önkormányzat által elképzelt reptérrend egyebek mellett azt tartalmazná, hogy az önkormányzat névre szóló engedélyhez köti, hogy valaki fel- és leszálljon Dunakeszin, a közösségi oldal hozzászólói erre úgy reagálnak, hogy honnan tudja az önkormányzat a repülőklub helyett, ki az alkalmas, ki a megfelelő pilóta, és ki nem? Sokan azt a megfogalmazást sem értik, mit jelent az önkormányzatnak az a kitétele, hogy közösségivé akarja tenni a dunakeszi repteret, hogy annak területe a város minden polgára számára használható legyen.

A testület utolsó ülésén leszavazta a javaslatot, hogy a város kössön 30-50 évre szóló szerződést a terület használatáról. Erdész Zoltán alpolgármester úgy nyilatkozott, hogy október 15-éig szól a határidő a tárgyalások sikeres lebonyolítására, és megfogalmazásából azt lehet érzékelni, hogy most nem az állítólagos szabálytalanságokon, hanem az üzemben tartásról szóló tárgyalások sikerén múlik, feloldja-e a repülési tilalmat a dunakeszi polgármesteri hivatal.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

Ha százötven vagy ötven éve képesek voltunk vasúti járműveket gyártani, akkor most is képesek vagyunk

Tevan Imre   ·   2024.09.18. 08:30

Az iparpolitikai támogatást is maga mögött érezve a Magyar Vagon célja a cégcsoport konszolidációja, majd a meglévő tudásra építve, akár nemzetközi együttműködések segítségével a képességek folyamatos fejlesztése, hogy az értékteremtési folyamat végén hajtással is fölszerelt vasúti járműveket állítsanak elő saját termékként.