Egy év alatt átépül egy rendezőpályaudvar

iho/vasút   ·   2017.03.12. 18:45
siemens_dortmund0

A dortmund-evingi telephelyen digitalizált szervizelésre és karbantartásra készülnek. Mire gondol a Siemens, amikor ezt „mondja”? Arra, hogy előrejelző elemzésekkel még jóval a meghibásodások tényleges előfordulása előtt azonosítják az esetleges hibák okait. Ennek érdekében a szerelvényeket valós időben ellenőrzik, és a kapott adatokat a Siemens Mobility németországi, München-Allach-ban levő Adatszolgáltatási Központjának (MDS) központi diagnosztikai rendszerében elemzik. Az MDS szakemberei elvégzik a meghibásodások előrejelzésével kapcsolatos számításokat, és sürgős vagy ütemezett karbantartásra tesznek javaslatot a telephely a szervizelő csoportok egyikének.

Ez még csak a számítógépes látványvilág. De egy év múlva így néz majd ki élőben is ebben biztosak vagyunk (illusztráció: Siemens)

– Az RRX forradalmasítani fogja az államban a vasúti személyszállítást, fenntartható módon javítja az utazási körülményeket ingázók százezreinek, és új, irányadó paramétereket definiál a kényelemben, az áteresztőképességben és az utazási időkben – hangsúlyozta az alapkőletételi ünnepségen Michael Groschek, Észak- Rajna-Vesztfália állam közlekedési minisztere.

Martin Husmann, a Rajna-Ruhr Közlekedési Szövetség (Verkehrsverbunds Rhein-Ruhr, VRR) vezérigazgatója hozzátette: – Főleg az utasok miatt vagyok izgatott. Az alapkőletételi ünnepség fontos jövőbeni beruházást jelent annak a 2,4 millió embernek, akik naponta használják vasúti tömegközlekedési rendszerünket. Azt reméljük, hogy az új telephely Dortmundban hamarosan döntő mértékben hozzájárul az új vonatszerelvények lehető legmagasabb rendelkezésre állásának biztosításához.

– Szerelvényeink közel 99 százalékos rendelkezésre állását tudjuk garantálni – mondta Jochen Eickholt, a Siemens Mobility divíziójának vezérigazgatója.

A Dortmund-Eving városában épülő új telephely területe 70 ezer négyzetméter, nagyjából tíz futballpálya, 2050-ig a VRR tulajdonában van az ingatlan egy Siemensszel kötött haszonbérleti szerződéssel. A telephelyen lesz egy hatvágányos karbantartó épület, egy raktár, egy adminisztrációs és szociális épület, kültéri szerelvénymosó, egy padló alatti eszterga-berendezés a kerékpárok generáljavításához, valamint a szerelvények kerékpárjainak diagnosztikai rendszere. A főépület 163 méter hosszú, 63 méter széles és 12,4 méter magas lesz. A létesítmény 15 százalékkal kevesebb energiát használ majd fel, mint az új európai energiatakarékossági rendeletben (EnEV) előírt szabvány által javasolt érték. Mintegy 5,5 kilométer hosszú vágányt fognak lefektetni az ingatlanon, ideértve a karbantartási épületet. A telephely a korábbi Dortmund-Eving rendező-pályaudvar helyén fog megépülni, északi és déli végén pedig a Dortmund vasútállomáshoz vezető fővonalhoz fog csatlakozni a Lünen/Münster vágányút mentén.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek