El a kezekkel a Délitől!

iho   ·   2016.01.11. 18:45
delihirtv0

Idestova másfél hete, hogy a kormányközeli Magyar Hírlap ismét belengette, mi is megírtuk, a Budapest-Déli pályaudvar bezárásának lehetőségét – a Hír TV hétfői Reggeli Járat című műsorában Beleznay Éva, Budapest korábbi főépítésze, valamint dr. Kazinczy László, a BME Út- és Vasútépítési Tanszékének docense volt ezzel kapcsolatban a szakértő vendég.

Nem is baj, hogy a csatorna viszonylag későn reagált a budai fejpályaudvar veszélyeztetettségére – időközben ugyanis aggasztó, szerencsére egyetlen szavahihető forrásból sem megerősített híreket kaptunk arról, hogy a legfelsőbb helyen pecsételődött meg a Déli sorsa, és a 2018-as választásokra már ragyogó közpark hozhat szavazatokat a kormánypártnak, míg a teherpályaudvar helyén a Testnevelési Egyetem atlétikai edzőpályája épül meg. Nem baj, mert így továbbra is napirenden lehet tartani a jó sorsra érdemes Déli ügyét, és a reggeli műsor apropóján magunk is szívósan tiltakozhatunk az 1861 óta működő pályaudvar teljes beszántása és helyének sóval való behintése ellen – bővebben a lehetséges, az eredeti funkció megtartása mellett számba vehető átalakítási megoldásokat a februári Indóház taglalja majd.

Beleznay Éva, Budapest korábbi főépítésze, valamint dr. Kazinczy László, a BME Út- és Vasútépítési Tanszékének docense voltak a Reggeli járat vendégei

Itt és most elsőként Beleznay főépítész szavaira hagyatkozunk, akinek a sejtése szerint a háttérben az áll, hogy a XII. kerület tavaly felülvizsgálta integrált településfejlesztési stratégiáját, és a Délit fejlesztési területként jelölte meg: a kép azonban úgy teljes, hogy P+R parkolók létesítésének gondolata mellett a stratégia nem szól a pályaudvari funkció megszüntetéséről, sőt, a MÁV Zrt. vonatkozó fejlesztési elképzeléseit ötvözi a kerületi perspektívával. „Minden elfér ezen a területen, csak okosan kell gondolkodni” – fogalmazott a főváros volt főépítésze, aki ezzel utalt arra, hogy a pályaudvaron jócskán vannak olyan területek, amelyeket minden további nélkül át lehet adni egyéb célokra.

Kazinczy László már magát a kérdés felvetésével (bezárhat-e a Déli?) sincs kibékülve, hiszen a Délinek nem alternatívája sem kórház, sem parkoló, hanem csak egy még jobb pályaudvar. Szerinte tudni kéne, mit akar a politika, hogy vitatkozni, érvelni lehessen – a Déli érdekében. Hiszen a vasúti közlekedésre előnyei miatt szükség van, tehát az embereknek is szüksége van a budapesti Déli pályaudvarra.

A hivatkozott műsorrészlet itt tekinthető meg.

* * *

Indóház Online – Hivatlan oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a holdon, a síneken vagy a sínek mellett, a tűzön vagy a vízen történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közlekedésfejlesztés Smart City

Gyerünk a rakpartra le!

BKK/iho   ·   2024.03.28. 19:20

Az ünnepi hosszú hétvégén, március 29-én reggeltől április 1-jén estig ismét megnyílik a Pesti alsó rakpart a mozogni és kikapcsolódni vágyók előtt a Margit híd és az Erzsébet híd közelében lévő Irányi utcai lehajtó között.