Elbúcsúzott a korelnök és néhány egyéb különleges Ikarus is
Már tavaly is élményszámba ment, hogy levizsgáztatták a JNG-724-et, hiszen – papíron – krisztusi korban volt, a 33. életévét taposta. Az internetes források szerint viszont a forgalmijába bejegyzett gyártási év nem igazán korrelált a valósággal, ugyanis a 2005-ös átalakítása alkalmával az 1992-es gyártású BPI-209 vázát használták alapnak. A valóságos korán rugózni egyébként majdnem hogy mindegy is, hiszen élete során számos kisebb-nagyobb felújításon, fődarabcserén esett már át, így az eredeti gyári alkatrészekből már valószínűleg semmit nem tartalmaz.
Az ominózus 2005-ös felújítása alkalmával Classic homlok- és hátfalat kapott, valamint a harmadik ajtónál a padlószintjét is lecsökkentették egy lépcsőfoknyival, ezzel a megoldással az alacsonypadlós buszok helyett kínált volna olcsóbb alternatívát a gyártó GJSZ. Talán nem meglepő, hogy a JNG-724 egyke maradt, pár évvel később pedig a BKV buszainak felújításából élő GJSZ is megszűnt.
2013-ban leporolták az ötletet, és készült még egy hasonló Ikarus 260, ami viszont hátul már tényleg alacsonypadlós volt. A cél itt is az lett volna, hogy ha már nincs pénz új alacsonypadlós buszokra, a 200-asok felújítása viszont egyébként is szükséges, akkor legyenek átalakítva úgy, hogy akár kerekesszékkel is fel lehessen rájuk gördülni. Az ötlet másodjára is megbukott.
A hónap kezdetével mindkét „alacsonypadlós 260-as”, vagyis a JNG-724 és a BPO-370 is átsorolódik „egyéb állományba”, ami azt jelenti, hogy vonali utasforgalomban már nem vesznek részt, viszont különböző rendezvényeken, kiállításokon, különjáratokon majd még lehet találkozni velük.
Ugyanilyen sorsra jutott a BKV „retró 260-asa”, a BPO-100, illetve további néhány Ikarus, ami a régi időknek állít emléket: a BPO-449 rendszámú egykori „7-173 Gyors”, a BPO-583 rendszámú „táblás” 435-ös, a BPI-007 rendszámú, szintén eredeti fényezést kapott 412-es, valamint az NCA-263 rendszámú Ikarus 263-as is, ami annakidején Debrecenből került a fővárosba több társával együtt.
A fentieken túl a BPO-216, 225, 250, 424, 430, 435, 856, 858, HFY-745, MCA-008, MPW-615. BPO-223, 258 rendszámú buszokat ténylegesen selejtezte a BKV, sőt augusztus végén további buszok kidobása várható, amik között valószínűleg szintén nem csak Ikarusok lesznek.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!