Elektromos helikopter - két perc, egy méter magasan
Ma már a hajótól a repülőgépen át az autóig, mindenféle járműnek van elektromos hajtású, környezetkímélő változata. Eddig csak az elektromos helikopter hiányzott a sorból. De most ez is megszületett: Pascal Chretien repülőmérnök és helikopter-pilóta egy év alatt tervezte és építette meg a gépét a francia Solution F vállalat közreműködésével.
Első repülése alkalmával sikerült vele 2 perc 10 másodperc hosszan, egy méter magasan, mindenféle kötélbiztosítás nélkül a levegőben maradnia. Következő lépésként erőltetett tempóban fejlesztik a gépet, hogy négy méternél magasabban és hosszú percekig repülhessen. Ilyen magasságban ugyanis már nem érvényesül a talajhoz közeli párnahatás, amikor a rotorok által lefele fújt, a talajon összesűrűsödő levegő is segíti a repülését.
A konstrukció rendkívül súlytakarékos. A keret alumínium csövekből készült. Chretien elhagyta a hátranyúló nehéz farokrészt és azon a forgatónyomaték kiegyenlítő légcsavart, amit a két, egymás felett szembeforgó négy-négy lapátos rotorpár tesz feleslegessé. Mint a nálunk is elterjedt Kamov helikoptereken, a szembeforgó rotorok nyomatéka is kiegyenlíti egymást.
Oldaliránytartásban egy rövid kis függőleges vezérsík segíti. A kormányzást a helikoptereken használatos bonyolult ciklikus rendszer helyett a kettős rotorok hosszú tengelyének kézi elmozdításával (így kormányozzák az autógírókat is),
és a villanymotorok meghajtotta rotorok forgási sebességének változtatásával végzi. Az energiát a 160 kW/ óra kapacitású litium-ion polimer akkuból vezetik
az egyenáramú, szénkefés villanymotor-párhoz, amelyek az energia 87,5 %-át
hasznosítják.
A világhírű helikopter-gyártó Sikorsky cég már korábban bemutatta Firefly
elnevezésű elektromos helikopterét. Ám a nagyon könnyű, de konvencionális, farokrotoros géppel mindmáig nem sikerült a levegőbe emelkedni, az elsőség így Chretient és villanyhelikopterét illeti.