Elromlott a MÁV-Start netes jegyvásárlási rendszere
„Technikai okok miatt” és „bizonytalan ideig”. Mindössze ennyit árul el a MÁV-Start közleménye arról, hogy szerda este elromlott az internetes jegyértékelési rendszer, a pályaudvarokon elhelyezett jegynyomtató automaták nem működnek.
Ez nem csupán annak kellemetlen, aki ezt a „félkényelmes” jegyvételi módot szerette volna igénybe venni (a fejlettebb rendszerekben az utas ki is nyomtathatja otthon a jegyét). A legrosszabb helyzetbe azok kerülnek, akik már megrendelték és kifizették a jegyet, de az utazás előtt nem tudnak hozzájutni az automatákból.
Ők most felszállhatnak jegy nélkül a vonatra, de a jegyvizsgálónak meg kell adniuk email-címüket és a vásárlás időpontját. A kalauz úgynevezett utasleadási lapot fog majd kitölteni. Ezt az utasnak kell eljuttatnia a cég ügyfélszolgálatára e-mailben (eszrevetel@mav-start.hu), faxon (+361-5112093), levélben (MÁV-Start Zrt. ügyfélszolgálat, 1426 Budapest, Pf.: 56.) vagy személyesen.
A külföldi vasúttársaságok jegyvizsgálóinál persze ez a módszer nem működik, így azokat, akik nemzetközi jegyet vettek, arra kéri a Start, hogy mindenképp menjenek el személyesen az ügyfélszolgálatok valamelyikére. (Kérdés például, hogy utóbbi processzust hogyan tudja megvalósítani a reggeli vonat indulása előtt néhány perccel a pályaudvarra érkező reménybeli utas, aki ott szembesül azzal, hogy az automatából nem jut hozzá a kifizetett jegyéhez.)