Eurowings-Lufthansa tervek: ha az Air Berlin-terv működik...

iho   ·   2017.09.28. 08:45
cim

Ez már feltehetően valóban az Air Berlin történetének utolsó felvonását jelzi: a Lufthansa felügyelő bizottsága jóváhagyta a diszkont-leányvállalat, az Eurowings flottájának radikális bővítését, 41 A320-as és húsz Bombardier Q400-as turboprop „vásárlását illetve lízingjét”. A társaság mindezt „részben” az Air Berlin sorsával kapcsolatos tárgyalások sikerétől tette függővé. Ugyanakkor Carsten Spohr Lufthansa-elnök azt is jelezte, ha netán a csődbement cég körüli egyeztetések nem vezetnek sikerre, akkor is végrehajtanák az Eurowings felfejlesztését, „önerőből”.

A Reuters úgy tudja, hogy a Lufthansa 200 millió eurós ajánlatot tett az Air Berlin „bizonyos részeiért”, plusz százmilliót fordítana az átmeneti időszak üzemeltetési költségeire. A hírügynökség ugyanakkor arra emlékeztet: a helyzetet némiképp bonyolítja, hogy az Air Berlin flotta maga is lízingelte a gépparkját, vagyis az átvételről és a feltételekről a bérbeadókkal is tárgyalni kell. Spohr nyilatkozatában meghatározó lépésnek minősítette a felügyelő bizottság zöld jelzését az Eurowings európai működése szempontjából. Feltehetően arra utalt, hogy ha a folyamat a Lufthansa elképzeléseinek megfelelően megy végbe, akkor a diszkontcég az Air Berlintől már átvett Airbusokkal együtt 81 gépes flottával gazdagodik és ezzel felzárkózik az európai nagy LC-vállalkozások csoportjához.

Mint korábban írtuk, a megalapításakor az Eurowingsnek azt a funkciót szánták, hogy átvegye azokat a nem igazán kifizetődő, rövid- és középtávú Lufthansa-járatokat, amelyek nem a két nagy „hub”, Frankfurt és München hálózatához tartoznak. Ez a koncepció azonban érzékelhetően kibővült, az Eurowings gyaníthatóan átfogó nagy LC-társasággá nőné ki magát. Egyébként az elképzelések változásának az is a jele, hogy az iho/repülés tudósítója néhány héttel ezelőtt már bőven látott Eurowings-gépeket a műncheni repülőtéren is, ami pedig eredetileg nem lett volna a „felségterületük”.

Ugyancsak fontos változásokról ad hírt a Lufthansa szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleménye, amely szerint az Eurowings a hosszú távú hálózatát és flottáját is bővíti: 2018-tól már tíz long-haul utasszállítót üzemeltet majd, ezek közül három állomásozik Münchenben. November 8-ától a hat, Köln/Bonnban állomásozó Airbus A330-as interkontinentális gép mellé egy hetedik csatlakozik, amely a közeljövőben a Düsseldorf és a Karib-térség közötti járatokat szolgálja ki. „A célállomások között az USA számos népszerű városa, de a Karib-térség és a Távol-Kelet is elérhető lesz. ezzel Berlin Tegel-ről is indít a Eurowings hosszú távú járatokat” – olvasható a közleményben.

Végül magának a Lufthansának az új hosszú távú járatairól: november 8-ától hetente ötször közlekedik Lufthansa járat Berlin Tegel és New York Kennedy között. Észak-Rajna-Vesztfália számos utasa kérte a Düsseldorf – Miami járat újbóli elindítását, ezért a téli menetrendben ismét megtalálható lesz a floridai desztináció: 2017. november 8-ától hetente háromszor, hétfőn, szerdán és pénteken teljesíti Lufthansa járat a két város közötti mintegy kilenc órás utat. A Lufthansa új Berlin-New York és Düsseldorf-Miami útvonalait 2018 nyarától átadja a Eurowings-nek, olvasható a közleményben, valamit azt is megtudhatjuk, hogy jövőre a nyári menetrendben a Lufthansa újból elindítja a Frankfurt–Shenjang járatát.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek