Ezt is megértük: az első villamos menet a 16-oson
Jól halad a 16-os számú, Szombathely–Csorna–Hegyeshalom vasútvonal villamosítása. A Porpác–Csorna szakasz mellett május közepére már mindenhol álltak a felsővezeték-tartó oszlopok, és kiépült a felsővezeték-rendszer is. A napokban egy felsővezetékes járművel úgynevezett hidegáramszedős próbamenetet végeztek: ellenőrizték a kihúzott drótot, elsősorban illesztési, mechanikai hibákat keresve, amelyeket szükség esetén javítottak is.
Május huszonegyedike újabb fejezetet nyitott a vonal történetében: először haladt végig önerőből villamos mozdony a vágányokon. A melegáramszedős terhelési próbán a GYSEV 430 333-as Szilijével járták végig a szakemberek Csornától Porpácig az összes olyan átmenő-, mellék- és iparvágányt, amely felé kihúzták a drótot. A távközlési vezetékben indukálódó feszültséget vizsgálták, mennyire zavarja azt a felsővezeték mágneses mezője. Jelenleg az eredmények kiértékelése zajlik, a szükséges papírmunkákat és újabb teszteket követően pedig hamarosan a zöld-sárga Szilik és Taurusok vehetik át a szombathelyi intercityk vontatását a Ludmilláktól.
A vonal felső, Csorna–Hegyeshalom szakaszán még dolgoznak, de a legtöbb helyen már állnak a tartóoszlopok. A villamosítási munkálatok várhatóan még a nyáron be is fejeződhetnek. A villamos üzemű forgalom megindulásának pontos dátuma egyelőre azonban még nem ismert.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!