Folytassa, Nohab!
Az alapszituáció változatlan: szombat és vasárnap a Déli–Tapolca útvonalon és vissza egy-egy vonatpárt bíznak a MÁV PMLI A61-017-esére. 2015-ben a csak a hétvégi menetrendben szereplő 19792 és 19793 számú vonatokat viszi, és ehhez az eddig megszokottól eltérő szerelvény dukál: egy startos WRm étkezőkocsi, öt, a MÁV Nosztalgia Kft. tulajdonában levő ex-ÖBB Schlieren. Kivéve azt a víkendet, amikor anyagunk készült: az Isonzó expressz következő hétfői indulása miatt az osztrák gyártású kocsikat négy posta-Bhv és egy BDbh helyettesítette. Csíkos középajtós és Nohab? Exkluzív összeállítás, az bizonyos.
A visszaút különlegességét a vezérünk személye adta: Szűcs Tamás volt a mozdonyvezetője annak a vonatnak, amely a 004-es Nohabbal Badacsonylábdihegynél a viharban a vágányra dőlt nyárfának ütközve súlyos, a gép megsemmisüléséhez vezető balesetet elszenvedte. Most, 16 esztendővel később, ugyancsak egy svéd gépet irányítva hosszú kürtszóval emlékezett a tragédia helyszínén az akkor történtekre.
Képgalériánk egy híján harminc fotója a 368 kilométernyi és hét és egynegyed órás utazás néhány jellemző pillanatát és helyszínét örökítette meg. És egy szolgálati közlemény: a nyári menetrendben, tehát augusztus 30-áig minden szombaton (kivéve a munkanap augusztus 8-át) és vasárnap, illetve augusztus 20–23. között a Déliből reggel 9:40-kor, Tapolcáról 14:42-kor indul a nohabos menet.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!