Folytatódik a pályafelújítás <br />a 46-os vonalon
A lassan évtizedeket igénybe vevő munka néhány év kihagyás után tavaly indult újra. Az előző években egészen Sárbogárdtól Szekszárdig felújították a vonalat, majd 2010-ben egy rövid szakaszon, Őcsény megállóhely és Decs állomás között folytatták a rekonstrukciót. Az idei tervek szerint Szekszárdtól egészen az Őcsény utáni útátjáróig helyrehozzák a 46-ost, így már csak a tíz kilométeres Decs–Bátaszék vonalrész marad hátra.
A forgalmi viszonyokhoz mérten a felújítást a fővonalakból, elsősorban a fehérvári vonalból kinyert sínekkel, betonaljakkal végzik. A munka végeztével a pályasebesség a jelenleg érvényben levő, 20-as lassújelekkel megspékelt 40 kilométer/órás sebesség duplájára növekedhet a Szekszárd–Decs szakaszon. Ez az egyébként jó fekvésű őcsényi és decsi állomáson még több utast csábíthat a jelenleg is meglepően versenyképes vasútra.
A pályafelújítás ideje alatt a személyszállító vonatok Bátaszék és Tolna-Mözs állomások között nem közlekednek, vonatpótló buszokat kell az utasoknak igénybe venniük. Noha Tolna és Szekszárd között semmiféle munkát nem végeznek, az Uzsgyik az építők szerint már nem férnek be a szekszárdi állomásra. Jelenleg a régi al- és felépítményt távolítják el Őcsény és Szekszárd között, a munka nagyját Platov daru végzi, a szerelvényt a Train Hungary magán-vasúttársaság Sulzere mozgatja. Közben Szekszárdon folyamatosan kötik az új vágánymezőket a konténerrakodón, nemsokára le is fektetik őket az új helyükre. Hétfőn az anyagoláshoz is érkezett már tíz dozátoros kocsi a vágányzár miatt kerülő úton, Sábogárd felől közeledő tolatós tehervonattal.