Futópróbázott a Start századik Flirtje
Gondolta volna tíz éve, a motorvonattender-balhé közepén, hogy 2015. nyarára – a GYSEV vonatait is beszámítva – száznál is több Flirt fut majd a hazánkban? Pedig ez a helyzet, és nincs megállás, a legutóbbi, 6+15-ös tendert is a Stadler nyerte a már jól ismert és bevált négyrészes konstrukciójával. Jövő decemberre, ha minden jól megy, a Start már 123 Flirt motorvonattal csábíthatja vasútra a főleg Budapest környéki területek utasait. A GYSEV idén áprilisban állította forgalomba a tizedik Flirtjét, ezzel teljes lett a zöld–sárga flotta.
Mert hogy ez a helyzet, a Flirtök legmesszebb a fővárostól Dombóvárra, Szolnokra és Győrbe jutnak el. És a későbbi érkezők is ide kerülnek, az esztergomi vasút villamosításával ott is Flirttel szolgáltatna a Start. A főváros vs vidék vitát nem szeretnénk fölöslegesen felszítani, belátható, ma Magyarországon Budapest környékén lehet a legnagyobbat villantani egy-egy új beszerzéssel. Itt éri el a legtöbb potenciális utast az újdonság, itt kell őket a leginkább megszerezni, megtartani – és erre a Flirtök kifejezetten alkalmasak. Az azért jó lenne, ha egy hosszútávú elképzelés megvalósításának lépéseiként vennénk a vonatainkat, nem az alapján, hogy épp mennyi EU-s pénz maradt benn, amit el lehet (kell) költeni. Négyrészes motorvonatból véleményünk szerint már van elég, sőt, de a szoros határidők miatt a legutóbbi tenderen esélytelen lett volna egy itthon még nem engedélyezett típus.
Szerda reggel a 415 100-as egység a 088-assal karöltve indult el Istvántelekről Komáromba, hogy Győrszentiván felé kétszer fordulva teljesítse a forgalomba állításhoz szükséges vizsgákat. A feladat végeztével még épp a fővárost elmosó jégeső előtt hazatért Istvántelekre a két motorvonat.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!