Gazdasági bizottság: zöld a személyszállítási törvénynek
Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára a bizottság ülésén személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvényjavaslattal kapcsolatban elmondta: jelenleg négy ágazati törvény szabályozza a területet; a törvényjavaslattal az elmúlt évek egyik legjelentősebb kódex jellegű szabályozása készült el, amely biztosítja az egységes szabályozást, szervezetet, menetrendet, tarifa- és kedvezményrendszert, megteremti a közösségi közlekedés szervezésével kapcsolatos megrendelői és tulajdonosi hatáskörök centralizációját, ezzel a közösségi közlekedési vállalatok egységes szakmai és tulajdonosi irányítási lehetőségét.
Az államtitkár szólt arról is, hogy a törvényjavaslat meghatározza a lakosság számára nyújtandó közszolgáltatási alapszolgáltatás minimumát azzal, hogy minden településen naponta legalább három járatpárt biztosítani kell, ami a települések 13-15 százalékának előrelépést jelent.
Volner János úgy vélekedett, hogy a közlekedési vállalatokat strukturálisan rendbe kellene tenni, erre azonban a törvényjavaslat nem nyújt garanciát. Szorgalmazta, hogy legyenek hosszú távú fejlesztési programok. Legalább 10-15 éves programot kellene készíteni a járműparkok cseréjére - mondta. Tukacs István (MSZP) egyetértett azzal, hogy a közösségi közlekedést kell preferálni, de ha nem társul hozzá fejlesztési politika, ez szerinte írott malaszt marad. Az államtitkár egyetértett azzal, hogy évtizedekre kell előregondolkodni.