Gondok az új Uzsgyikkal
A vajma.info portál arról számolt be, hogy nem készültek fel kellően az Uzsgyik érkezésére Szerbiában. Régóta gondot jelent ugyanis, hogy a szerb mellékvonalak rendkívül rossz állapotban vannak, néhol csak lépésben haladhatnak a szerelvények. A Szabadka–Zenta–Kikinda vonalon például már szintén Uzsgyiknak kellene közlekednie, a katasztrofális pályaállapotok miatt azonban biztonsági okokból még mindig sinók járnak. A szerb vasút (Železnice Srbije) koncepciója eredetileg az volt, hogy a 40 éve szolgáló, elöregedett és megbízhatatlan sinobuszok nagy részét az új járművek érkezése után ki tudják vonni a forgalomból.
A gyenge pályák miatt az eredetileg a kikindai vonalra szánt járműveket a Szabadka–Zombor–Gombos–Újvidék vonalra irányították. A lap szerint egyébként nem csupán a pályaállapotok miatt nem közlekedhetnek a vajdasági mellékvonalakon az új pusztametrók, hanem komoly gondot okoz az is, hogy a járműveket nem a 20-30 kilométer per órás lassújelekkel tarkított mellékvonalakra tervezték. A rossz pálya okozta rázkódás ugyanis meghibádodáshoz, műszaki problémához vezethet.
Legutóbb februárban számoltunk be a szerb Uzsgyik kapcsán arról, hogy már Röszkéig is átjárnak. Az új járművektől akkor nem csak a komfortosabb utazást, hanem a kiszámíthatóbb menetrendet is remélték a Vajdaságban. A meghibásodások miatt ugyanakkor nem ritka a járatlemondás, ami az elöregedett sinók által kiszolgált mellékvonalakon is komoly probléma.