Gondok az új Uzsgyikkal

iho   ·   2013.08.07. 16:45
kiskep_uzsgyi

A vajma.info portál arról számolt be, hogy nem készültek fel kellően az Uzsgyik érkezésére Szerbiában. Régóta gondot jelent ugyanis, hogy a szerb mellékvonalak rendkívül rossz állapotban vannak, néhol csak lépésben haladhatnak a szerelvények. A Szabadka–Zenta–Kikinda vonalon például már szintén Uzsgyiknak kellene közlekednie, a katasztrofális pályaállapotok miatt azonban biztonsági okokból még mindig sinók járnak. A szerb vasút (Železnice Srbije) koncepciója eredetileg az volt, hogy a 40 éve szolgáló, elöregedett és megbízhatatlan sinobuszok nagy részét az új járművek érkezése után ki tudják vonni a forgalomból.

A petrei elágazásnál dől be a szerb Uzsgyi<br>(fotó: Tevan Imre)

A gyenge pályák miatt az eredetileg a kikindai vonalra szánt járműveket a Szabadka–Zombor–Gombos–Újvidék vonalra irányították. A lap szerint egyébként nem csupán a pályaállapotok miatt nem közlekedhetnek a vajdasági mellékvonalakon az új pusztametrók, hanem komoly gondot okoz az is, hogy a járműveket nem a 20-30 kilométer per órás lassújelekkel tarkított mellékvonalakra tervezték. A rossz pálya okozta rázkódás ugyanis meghibádodáshoz, műszaki problémához vezethet.

Röszkén a szerb pusztametró<br>(fotó: Fritz Gergely)

Legutóbb februárban számoltunk be a szerb Uzsgyik kapcsán arról, hogy már Röszkéig is átjárnak. Az új járművektől akkor nem csak a komfortosabb utazást, hanem a kiszámíthatóbb menetrendet is remélték a Vajdaságban. A meghibásodások miatt ugyanakkor nem ritka a járatlemondás, ami az elöregedett sinók által kiszolgált mellékvonalakon is komoly probléma.

Egy ideig még számítani kell a sinók jelenlétére<br>(fotó: Kozma Attila)

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!